Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Aktualności
19 maja 2022

Budowanie obecności w sieci zapewnia doskonałe efekty każdej marce. Nic więc dziwnego, że większość właścicieli witryn skłania się ku strategii pozycjonowania. Wysoka pozycja w wyszukiwarce gwarantuje bowiem napływ nowych klientów i lepsze wyniki sprzedażowe. Przyjrzyjmy się więc technikom, które mogą zaprowadzić Cię na sam szczyt SERP!

Twórz pod kątem oczekiwań odbiorców

Głównym celem Google jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania, które pasują do ich intencji. Zadaniem każdego właściciela strony jest więc stworzenie wartościowych treści uwzględniających potrzeby i oczekiwania grupy docelowych odbiorców.

Warto wspomnieć, że wyznacznikiem jakości treści nie są współczynniki odrzuceń. Jeśli użytkownik znajdzie to, czego poszukiwał już na pierwszej stronie witryny, opuści ją, a wskaźnik ten wzrośnie. Nie jest to jednak negatywny aspekt. Najważniejsze jest to, jak długo użytkownik pozostaje na stronie i jak eksploruje jej obszar. Jeśli okaże się, że czytelnik przejrzał tylko 10% strony, po czym ją opuścił, Twoje działania optymalizacyjne prawdopodobnie nie są skuteczne.

Zadbaj o przyjazność dla urządzeń mobilnych

W obecnych czasach większość użytkowników w celu poszukiwania informacji w sieci korzysta z telefonów. Uwzględnij ten aspekt podczas projektowania swojej strony. Dostosowane do ekranów urządzeń mobilnych organizacja i układ witryny mają bardzo korzystny wpływ na wrażenia odbiorców, co jest brane pod uwagę przez Google podczas budowania rankingu SERP.

Zoptymalizuj szybkość strony

Szybko ładująca się witryna to skuteczna witryna. Jeśli strona otwiera się zbyt długo, użytkownicy szybko ją opuszczą i przejdą do zawartości konkurencyjnej marki. Z pewnością wolałbyś tego uniknąć. Zoptymalizuj więc swoją witrynę pod kątem szybkości ładowania. Możesz w tym celu pozbyć się zbędnych treści, zmniejszyć rozmiar obrazów czy zmienić usługi hostingowe.

Page Speed ​​Insights to doskonałe narzędzie do analizowania prędkości witryny. Warto też skorzystać z Google Analytics Site Speed, Google Search Console Page oraz Core Web Vitals, aby sprawdzić rzeczywiste wrażenia użytkownika. Techniczna optymalizacja strony i poprawa szybkości ładowania to podstawowe aspekty, które mają bezpośredni wpływ na ranking Google.

Pamiętaj o SEO i strategii content marketingu

Google docenia strony internetowe, które stawiają na poprawę wrażeń użytkowników. Postaraj się więc odpowiadać na wszystkie pytania odbiorców, zadbaj o strukturę witryny, przyjazność adresów URL i układu nawigacji, a z pewnością zasłużysz na wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Twoja strategia content marketingu powinna być odpowiednio przemyślana. Udostępnianie losowych artykułów, brak dbałości o harmonogram publikacji czy powielanie treści to typowe błędy, które mogą wykluczyć Cię z wyścigu o najwyższą pozycję w SERP.

Pamiętaj też, że samo napisanie i opublikowanie treści to nie wszystko. Każdy artykuł trzeba dobrze wypromować. Strategia marketingowa obejmować powinna wszelkie obszary witryny, a reklamy trafiać do grupy docelowych odbiorców. Zoptymalizowana kampania jest bowiem kluczem do sukcesu niemal każdej firmy.

Popraw doświadczenie użytkownika

Skupienie się na wrażeniach użytkowników gwarantuje doskonałe efekty. Treści zoptymalizowane pod kątem potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców zajmują najwyższe pozycje w wyszukiwarce, dzięki czemu wyniki kampanii są znacznie lepsze.

Aby zoptymalizować witrynę pod kątem UX, przetestuj swoją stronę w wielu wyszukiwarkach i na różnych urządzeniach, z których mogą korzystać Twoi odbiorcy. Następnie oceń, jak bardzo użyteczne są treści w poszczególnych obszarach i zidentyfikuj wszelkie elementy wymagające poprawy. 

Monitoruj swoje wyniki

Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces, który raz przeprowadzony, nie będzie generował widocznych korzyści. W SEO kluczowa jest regularność i konsekwentność. Warto więc stale monitorować swoje wyniki i wprowadzać niezbędne zmiany, które wpłyną na wrażenia odbiorców i poprawią wizerunek witryny w oczach wyszukiwarek. Szybko wykryte spadki ruchu czy wzrost współczynnika odrzuceń pozwolą na podjęcie natychmiastowych działań, dzięki czemu konsekwencje tych problemów nie będą aż tak poważne.

Pamiętaj, że osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania możliwe jest dzięki dbałości o nawet najmniejsze szczegóły. Zwróć więc uwagę na metadane, adresy URL czy jakość plików multimedialnych, a z pewnością dobrze zaprezentujesz się w oczach Google i zyskasz szansę na lepszą widoczność w wyszukiwarce.

Pamiętaj o indeksowaniu

Jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, musisz upewnić się, że Google ma odpowiedni dostęp do zawartości Twojej witryny. Poprawne indeksowanie znacznie zwiększa bowiem szanse na uzyskanie widoczności w sieci, dlatego warto zadbać o ten aspekt.

Hierarchiczna budowa zawartości, podział na kategorie, intuicyjna nawigacja i opisanie każdego elementu przy pomocy meta tagów ułatwia robotom indeksującym analizowanie witryny i ocenianie jej wartości. Warto również stworzyć mapę XML, która usprawni cały proces i korzystnie wpłynie na pozycjonowanie strony.

Optymalizacja linków wewnętrznych jest kolejnym elementem, który Google bierze pod uwagę podczas tworzenia rankingu SERP. Aby pomóc wyszukiwarce zrozumieć wartość strony, należy dobrze przemyśleć rozmieszczenie i dobór anchor text, wykorzystać odpowiednie słowa kluczowe i stworzyć czytelne metadane, dzięki czemu osiągnięcie miejsca w TOP 3 Google nie będzie żadnym problemem

Podsumowanie

Wymienione wyżej techniki to tylko część strategii pozycjonowania stron internetowych. Nie ulega wątpliwości, że aby osiągnąć wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, potrzeba dużo cierpliwości, zaangażowania i konsekwencji. Niemniej jednak uzyskane dzięki temu efekty gwarantują rozwój biznesu i napływ nowych klientów, dlatego warto poświęcić się optymalizacji treści i wzmocnić swój status w internecie.

Grafika wyróżniająca: fauxels/pexels.com

Spis treści

  • Wstęp
  • Lorem ipsum
  • Dolor ipsum lorem
  • Ipsum dolor sit amat

Spis treści

Zastanawisz się, dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?

Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.