Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Marketing
21 lutego 2022

Chcesz wypromować swoją działalność online? Powinieneś zatem sięgnąć po najskuteczniejsze kanały marketingowe, które możesz wykorzystać w sieci. Opcji skorzystania z reklamy masz wiele, każda różni się w pewnym stopniu od pozostałych, działa na innej zasadzie, natomiast zdecydowaną większość warto przetestować. Sprawdź 5 polecanych kanałów marketingowych, które pomogą Ci zdobyć klientów.

TOP 5 kanałów marketingowych

Do klientów w sieci możesz dotrzeć za pomocą wielu kanałów. Nie istnieje uniwersalny przepis na kampanię dla firmy z każdej branży. Działania należy dopasowywać do danego biznesu. Jak wynika z raportu przygotowanego przez prowadzących platformę Shoper, źródłem największego ruchu w sklepach działających na niej była w 2020 roku wyszukiwarka Google z wynikiem 31 proc. Przyjrzyjmy się temu kanałowi oraz innym.

Źródło: https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-2020.pdf, 08.02.2022

Pozycjonowanie w Google

W tym przypadku chodzi o działania, które zmierzają do osiągnięcia jak największej widoczności w wynikach organicznych (darmowych, naturalnych) Google, czyli wyszukiwarki, która ma w Polsce ponad 95 proc. udziału w rynku. Ruch ten charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem konwersji. Charakterystyczne w przypadku tych działań jest to, że wysokich pozycji nie osiągniesz z dnia na dzień. Widoczność będziesz rozwijać stopniowo i tak samo będzie następować zwrot z inwestycji. Agencja SEO powinna Ci przed rozpoczęciem działań przygotować plan prac, które zrealizuje w ramach pozycjonowania i je raportować.

To, jak zmienia się widoczność strony, możesz obserwować w narzędziach, takich jak Senuto.

Źródło: https://app.senuto.com/, 08.02.2022

Reklama w wyszukiwarce

Na drugiej pozycji w wynikach badania Shopera uplasowała się reklama w wyszukiwarce, czyli odnośniki, które widzisz na górze rezultatów, oznaczone jako reklama. Jeśli chcesz, aby Twoja strona znalazła się wśród nich, to musisz skorzystać z systemu Google Ads. W przypadku przekierowań z wyników wyszukiwania płacisz za każde kliknięcie. Zaletą takiej kampanii jest fakt, że na Twoją stronę mogą trafiać internauci, którzy szukają dokładnie tego, co oferujesz – reklama się wyświetli, jeśli wyślą zapytania związane z ustalonymi słowami kluczowymi.

Zaletą Google Ads jest również to, że efekty tych działań możesz zauważyć już w dniu rozpoczęcia kampanii, dlatego stanowią one znakomite uzupełnienie dla pozycjonowania.

Social media

W Polsce z serwisów społecznościowych korzysta już około 20 milionów Polaków, z czego ponad 60 proc. udziału ma Facebook. Możliwości prowadzenia działań reklamowych za pośrednictwem takich stron są ogromne. W ramach Facebooka możesz realizować kampanie w ramach FB Ads, prowadzić fanpage i komunikować się dzięki niemu z odbiorcami, a także promować się na grupach FB, na które przeniosło się w zasadzie 90 proc. ruchu z forów internetowych.

Pamiętaj, że serwisy społecznościowe nie są miejscami do reklamy jedynie dla wybranych. To kanały marketingowe, które mogą przynieść znakomite efekty w różnych branżach. Z pewnością sam również napotykasz w nich na firmy z zaskakujących branż, np. zakłady pogrzebowe.

Źródło: https://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/poland, 8.02.2022

Kampania w sieci reklamowej Google

W ramach Google Ads możesz się reklamować nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również na stronach, które należą do sieci partnerskiej Google. Tym samym Twoje kreacje mogą się wyświetlać w tysiącach różnych serwisów. Szacuje się, że należy do niego nawet 95 proc. polskich serwisów. Poza standardową kampanią możesz wdrożyć remarketing, tzn. reklamy przypominające, które będą się wyświetlać internaucie na różnych stronach po tym, jak wcześniej kliknie Twoją kreację. To zdecydowanie zwiększa wskaźnik konwersji. Tacy internauci są o 70 proc. bardziej skłonni do kontaktu z firmą czy zamówienia produktu.

Źródło: https://www.invespcro.com/blog/ad-retargeting-2/, 8.02.2022

Content marketing

W ostatnich latach działania z zakresu content marketingu cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Polegają one na tworzeniu angażujących materiałów, tzn. takich, które zainteresują odbiorcę na tyle, aby udostępnił je w serwisach społecznościowych, na swoim blogu lub w inny sposób. Content nie oznacza jednak, że chodzi wyłącznie o treści. Mogą to być materiały graficzne, video i inne. Chodzi o każdy rodzaj materiału, który potrafi zaangażować internautów.

TOP 5 kanałów marketingowych – postaw na więcej!

Opisane kanały marketingowe należą do najpopularniejszych, ale nie ograniczaj się wyłącznie do nich. Bardzo prawdopodobne, że znakomite efekty przyniosą Ci również inne – porównywarki cen, e-mail marketing i inne. Testuj różne metody oraz sprawdzaj, jakie przynoszą wyniki.

Zdjęcie główne: Tima Miroshnichenko / pexels.com

Spis treści

  • Wstęp
  • Lorem ipsum
  • Dolor ipsum lorem
  • Ipsum dolor sit amat

Spis treści

Zastanawisz się, dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?

Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.