Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : SEO
10 stycznia 2022

Pozycjonowanie bezpłatnego profilu w Google Moja Firma pozwala przyciągnąć nowych odbiorców. Wynika to z poprawienia widoczności firmy w przestrzeni internetowej. Równocześnie skuteczne pozycjonowanie wizytówki Google pozwala zwiększyć ruch na firmowej stronie internetowej nawet o 1/4.

Jak rozpocząć profesjonalne pozycjonowanie wizytówki Google?

Zanim rozpocznie się proces pozycjonowania wizytówek Google, trzeba zadbać o ich dokładne wypełnienie. Kompletne dane teleadresowe mają duże znaczenie z punktu widzenia tego, jak profil Google Moja Firma będzie oceniany przez roboty wyszukiwarki.

Profil Google dla firmy powinien zawierać:

  • kompletne dane teleadresowe,
  • zawężony obszar, w którym firma prowadzi działalność,
  • wskazanie fizycznego położenia siedziby, czy oddziału przedsiębiorstwa.

Natomiast im bardziej szczegółowo uzupełni się informacje w Google Moja Firma, tym skuteczniej będzie można realizować pozycjonowanie. Wynika to między innymi z tego, że użytkownicy Internetu, gdy sprawdzają wizytówkę przedsiębiorstwa, oczekują dostępu do kompletnych informacji.

Jak tworzyć opisy firmy na potrzeby Google Moja Firma?

Najważniejsze przy pozycjonowaniu jest tworzenie oryginalnej i przyciągającej treści. Nie inaczej jest przy tworzeniu opisu firmy. To jeden z najważniejszych elementów wizytówki Google z punktu widzenia tego, jak będzie mogło być realizowane pozycjonowanie stron. Opis może składać się z 750 znaków, ale wyłącznie 250 będzie wyświetlane. Zobaczenie całej treści wymaga włączenia opcji „więcej”.

Tworząc opis firmy, warto unikać:

  • używania żargonu,
  • stosowania CapsLock,
  • powielania treści.

Informacje w profilu firmowym w Google powinny być prawdziwe. Treść powinna być unikalna. Dobrze jest używać zrozumiałego języka oraz unikać błędów językowych. W pierwszych 250 znakach warto zaprezentować historię firmy, czy zakres prowadzonej działalności. Te informacje zobaczy odbiorca w pierwszej kolejności. W dalszej części opisu można przedstawić również wartości, czy misję przedsiębiorstwa. Natomiast z punktu widzenia tego, jak skuteczny będzie proces pozycjonowania, niezbędne jest zadbanie o umieszczenie odpowiednich słów kluczowych.

Jak wykorzystać opisy produktów w Google Moja firma przy pozycjonowaniu sklepu?

Wizytówka Google pozwala na stworzenie, także opisów produktów. Wykorzystać je można, gdy realizuje się pozycjonowanie sklepów. W kategoriach usług przypisanych do konkretnej firmy z punktu widzenia określonej w profilu Google Moja Firma działalności, można stworzyć zawierające 300 znaków opisy. Pozwala to znacznie lepiej zaprezentować przedsiębiorstwo. Warto wykorzystać również możliwość zamieszczenia kategorii oferowanych produktów. Pozwala to tworzyć wpisy mające do 1000 znaków z linkiem do witryny sklepu. Dodatkowo przy opisie można zaprezentować produkt z wykorzystaniem zdjęcia.

Dlaczego warto umieszczać wpisy w Google Moja Firma? 

Profil Google Moja Firma daje możliwość regularnego umieszczania wpisów. To doskonały sposób na tworzenie nowej treści, która ułatwi pozycjonowanie wizytówek Google.

Takie treści mogą dotyczyć informacji o:

  • produktach,
  • zmianach w ofercie,
  • wydarzeniach firmowych,
  • nowościach.

Wpisy w kategorii oferta będą wyświetlane przez rok w aktualnościach. Natomiast te dotyczące produktów, nowości, czy wydarzeń są widoczne przez 7 dni.

Jak pozyskiwać mocne linki dla wizytówki Google?

Gdy profil Google Moja Firma jest zoptymalizowany, można przejść do kolejnego etapu pozycjonowania, czyli pozyskiwania mocnych linków. To ważny etap zwiększania widoczności wizytówki w wynikach wyszukiwania. Jednym ze sposobów na pozyskanie linków na potrzeby pozycjonowania sklepu, jest sprawdzenie tego, jak uzyskała je konkurencja. Zdecydować można się, także na zlecenie pozycjonowania wizytówki Google w agencji SEO. Jeszcze innym rozwiązaniem jest zakup mocnych linków.

Obrazek główny – Mikael Blomkvist / pexels.com

Spis treści

  • Wstęp
  • Lorem ipsum
  • Dolor ipsum lorem
  • Ipsum dolor sit amat

Spis treści

Zastanawisz się, dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?

Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.