Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : SEO
31 stycznia 2022

Załóżmy, że jesteś hydraulikiem lub prowadzisz restaurację i chcesz przyciągnąć klientów, wykorzystując do tego Internet. W tym celu niezbędne jest wdrożenie prac mających na celu poprawę widoczności Twojej witryny w sieci. Lokalne SEO pozwoli Ci przyciągnąć ruch związany z zapytaniami dotyczącymi Twojej działalności. Dobra pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania oznacza, że Twoi przyszli klienci zobaczą najpierw właśnie Twoje dane kontaktowe, godziny otwarcia i opinie o Twojej firmie.

Zapytania lokalne wciąż rosną w Google. Pozycjonowanie stron w danym obszarze geograficznym jest postrzegane jako odrębna dziedzina, która różni się nieco od ogólnego SEO. Dlatego wymagane jest podjęcie specjalnych kroków.

Znaczenie lokalnego SEO

Obecnie większość wyszukiwań ma charakter lokalny. Ludzie szukają usługodawców i sklepów w pobliżu, a ponad połowa z nich dzwoni i/lub odwiedza dane miejsce w ciągu 24 godzin. Tak więc lokalna strategia internetowa znacząco zwiększa sprzedaż. Co więcej, nawet jeśli nie wpiszesz w wyszukiwarkę nazwy interesującej Cię lokalizacji, Google automatycznie pokaże wyniki zlokalizowane w Twoim obszarze geograficznym.

Jak skutecznie przeprowadzić lokalne pozycjonowanie?

Aby wypozycjonować swoją stronę tak, aby zajmowała wysokie miejsce w lokalnych wynikach wyszukiwania, należy wziąć pod uwagę kilka czynników.

Zoptymalizuj swoją witrynę

Lokalne SEO polega na optymalizacji treści pod kątem wyników lokalnych, a także pozycjonowanie się na konkretne słowa kluczowe. Jednak na początek należy określić, które frazy będą odpowiednie dla Twojej firmy/działalności. Powinieneś także przeanalizować słowa kluczowe, których używają Twoi potencjalni klienci i konkurencja. Ponadto musisz używać ich nie tylko w treści tekstu, ale także w tagach meta title i meta description. Musisz także użyć nazwy miasta, jako słowa kluczowego, na które chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy.

Aby odnieść sukces w kampanii link buildingowej, konieczne jest upewnienie się, że linki zwrotne pochodzą ze stron internetowych, które w jakiś sposób nawiązują do tematyki Twojej działalności. Najlepiej, jeśli te strony mają także lokalny wpływ i rozgłos.

Zoptymalizuj wizytówkę Google Moja Firma

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie firmy Google, które pomaga zarządzać i firmową wizytówką Google. Możesz w nim zawrzeć nie tylko lokalizację swojej działalności, lecz także najważniejsze informacje, dane kontaktowe, zdjęcia i filmy. Klienci mogą również udostępniać opinie, rozmawiać z Tobą na czacie lub znaleźć Twoją firmę w Mapach Google.

Jednym z głównych powodów, dla których musisz upewnić się, że Twoja strona w Google Moja Firma jest aktualna, jest to, że dzięki wizytówce będziesz mógł wybić się w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoja strona jest nieaktualna lub niezoptymalizowana, stracisz klientów, którzy po prostu nie będą mogli Cię znaleźć.

Recenzje klientów

Zwróć uwagę na liczbę gwiazdek przypisanych do recenzji każdego klienta, a także całkowitą liczbę recenzji, aby wiedzieć, ilu klientów oceniło Twoje usługi lub produkty.

Pamiętaj, że zawsze dobrze jest odpowiedzieć na każdą recenzję klienta, który poświęcił czas na napisanie opinii. Liczba 5-gwiazdkowych recenzji pomoże Ci wypromować Twoją firmę i poprawić pozycję w rankingu Google! Jeśli dostałeś kilka negatywnych ocen, nie martw się, a już na pewno nie próbuj ich usunąć. Paradoksalnie mogą one sprawić, że Twoja firma będzie wydawać się bardziej autentyczna. W przypadku negatywnych ocen koniecznie odpowiedz na nie odpowiednio, dyplomatycznym komentarzem.

Stwórz wersję mobilną

Telefony komórkowe są obecnie głównymi urządzeniami, z których ludzie przeglądają internet. Użytkowników mobilnych jest obecnie o wiele więcej, niż osób korzystających z komputerów stacjonarnych. Dlatego ważne jest, aby zwrócić uwagę na to, jak uporządkowane są informacje o Twojej witrynie i jak są one wyświetlane na małych ekranach. Upewnij się także, że strona jest w pełni przyjazna dla urządzeń mobilnych. Pozycjonowanie sklepów nie jest możliwe, bez zoptymalizowania strony pod telefony.

Dla kogo jest lokalne pozycjonowanie stron?

Lokalne SEO jest potrzebne przede wszystkim miejscowym usługodawcom, ponieważ pozwala wygenerować ruch ukierunkowany geograficznie. Pozycjonowanie lokalne wskazane jest również dla dużych marek i firm internetowych posiadających filie lub sklepy zlokalizowane w danym mieście.

W każdym razie tego rodzaju strategia marketingowa jest wręcz dziś niezbędna, jeśli zależy Ci na lepszej widoczności w sieci. Jednak nawet w przypadku lokalnego SEO, musisz nadal pamiętać o standardowej optymalizacji swojej witryny. Regularnie zasilaj ją wartościową i spójną treścią, wstawiając lokalne słowa kluczowe łączące Twoją specjalizację i lokalizację.

Diggity Marketing / unsplash.com

Spis treści

  • Wstęp
  • Lorem ipsum
  • Dolor ipsum lorem
  • Ipsum dolor sit amat

Spis treści

Zastanawisz się, dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?

Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.