Pozycjonowanie stron

Nie czekaj: zadbaj z nami o skuteczne pozycjonowanie swojej witryny!

grafika onaczająca skuteczność w pozycjonowniu

Pozycjonowanie -
czy rzeczywiście jest takie skuteczne?

Słyszałeś dużo o korzyściach wynikających z pozycjonowania strony internetowej? Zastanawiasz się nad tą opcją? Chciałbyś, ale się boisz? Masz jakieś nieprzyjemne doświadczenia? Obiły Ci się o uszy niepokojące historie?

Czytaj dalej - wyjaśnimy wszystkie Twoje wątpliwości

Tak, dobrze przeprowadzone pozycjonowanie jest bardzo skuteczne. W odróżnieniu od innych form reklamy działania są wykonywane bezpośrednio na stronie internetowej. Pozytywnie wpływają na jej jakość, usprawniają nawigację, eliminują błędy w jej treści i kodzie, sprawiają, że jest ciekawsza i bardziej przydatna dla użytkowników.

button call to action

Według badań z wyszukiwarki Google korzysta około 97% polskich internautów. Nie ma w sieci lepszego miejsca do zdobywania nowych klientów i promowania swojej firmy.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zajrzyj tutaj
strzałka w lewo

Pozycjonowanie -
czy na pewno wiesz, o co w tym chodzi?

Chciałbyś, żeby Twoja witryna wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarce na zapytania internautów? Do tego właśnie służy pozycjonowanie.

Pozycjonowanie to zespół działań na stronie internetowej, które podnoszą jej pozycję w wynikach organicznych wyszukiwarki internetowej. Dzięki nim witryna zaczyna się w niej wysoko wyświetlać na wybrane słowa kluczowe.

Pozycjonowanie jest procesem ciągłym. Wyników nie osiąga się raz na zawsze. Po zarzuceniu pozycjonowania strona zacznie z czasem spadać w wyszukiwarce. Dlatego lepiej myśl o nim jako o stałej strategii promocyjnej. Jesteśmy pewni, że nie będziesz tego żałował.

grafika pytająca klienta czy wie coś o SEO ikonka elipsy
strzałka w prawo
zdjęcie związane z audytem strony i przygotowaniem do pozycjonowania ikonka elipsy

Rozbierzmy pozycjonowanie
na czynniki pierwsze

Jak już wspominaliśmy, pozycjonowanie to proces. Każdy proces składa się z kilku etapów. Tutaj jest podobnie. Jak to wygląda w praktyce? Jak w Niezwiązanych przystępujemy do pozycjonowania?

Na początku oceniamy, w jakim stanie znajduje się Twoja strona. Sprawdzamy tu mnóstwo rzeczy. Szybkość ładowania witryny, nawigacja, jakość treści i kodu, dobór słów kluczowych, dotychczasowe pozycje w wyszukiwarce, ruch na stronie, stan linków wewnętrznych i zewnętrznych oraz konkurencja - to tylko kilka najważniejszych elementów.

Na podstawie takiego audytu opracowujemy strategię i plan działań. Chcemy zoptymalizować cały proces. Nasze zadanie to osiągnięcie dla Ciebie jak najlepszych wyników. Dbamy przy tym nie tylko o Twój budżet, ale również o czas. Wybieramy najbardziej opłacalne dla Twojej firmy rozwiązania.

ikonka strzałki w lewo

Czy pozycjonowanie na pewno
jest dla Ciebie?

Działasz w sieci? Zadbaj o pozycjonowanie strony

Sprzedajesz swoje usługi i produkty przez internet? To właśnie w Sieci szukasz nowych klientów? W takim razie pozycjonowanie to dla Ciebie idealna forma promocji. Skąd możemy o tym wiedzieć, skoro nawet nie widzieliśmy Twojej strony?

Zasada jest prosta. Jeżeli internet jest Twoim głównym (albo przynajmniej znaczącym) źródłem pozyskiwania nowych zleceń i zamówień, musisz dbać o widoczność swojej strony internetowej. Witryna, która osiąga niskie pozycje w wynikach organicznych wyszukiwarki, jest rzadko dostrzegana i odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Zastanawiasz się w tym momencie, co z innymi formami reklamy, np. Google Ads, Facebook Ads albo content marketingiem?

Tylko pozycjonowanie zapewni Ci stałe efekty

Wszystkie jak najbardziej spełniają swoje funkcje i dlatego je również mamy w swojej ofercie. Żadna z nich nie ma jednak bezpośredniego wpływu na Twoją witrynę. Nie sprawia, że jest lepsza jakościowo, ciekawsza i bardziej przyjazna dla użytkowników.

Pozycjonowanie wymusza określone zmiany na stronie, jej szeroko pojętą optymalizację. Witryna dzięki temu zaczyna zdobywać ruch naturalnie. Nawet gdy zrezygnujesz z pozycjonowania, jeszcze długo będzie się utrzymywała na wysokich pozycjach w wynikach organicznych.

Inne formy reklamy przestają działać zaraz po wykorzystaniu budżetu. W ostatecznym rozliczeniu są najczęściej droższe, a osiągnięte przez nie wyniki mniej zadowalające w porównaniu z pozycjonowaniem.

Co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu?

Przed podjęciem decyzji o pozycjonowaniu musisz zrozumieć jego specyfikę. Przede wszystkim pozycjonowanie trwa. Nie odczujesz poprawy po dwóch dniach, tygodniach, a często nawet miesiącach.

Pierwsze zmiany zaczynają być zauważalne zwykle po czterech, czasem dwunastu miesiącach. Optymalizacja strony trwa, trwają również wszystkie procesy przeprowadzane w wyszukiwarce. Witryna musi „przybrać na sile”.

Nie jest to jednak powód do zniechęcenia. Jeżeli myślisz o rozwoju swojej firmy nie w perspektywie kilku tygodni, ale lat - zacznij jak najszybciej. Szkoda każdego dnia i za kilka miesięcy będziesz żałował, że tyle zwlekałeś.

Czemu miałbyś w to zainwestować?

Wiemy, że to dla Ciebie najważniejszy punkt w tym artykule, dlatego postaramy się być precyzyjni i konkretni.

Wyższe przychody Twojej firmy -
to zasadnicza korzyść pozycjonowania

Wzrost wynika z:

  • przyrostu liczby klientów,
  • większej widoczności firmy w internecie,
  • większego ruchu na stronie,
  • większej przydatności strony dla użytkowników,
  • wyższej jakości witryny,
  • poprawy wizerunku firmy,
  • wyświetlania się w wyszukiwarce wyżej i częściej niż konkurencja.
zdjęcie związane z pozycjonowaniem

Czy pozycjonowanie jest bezpieczne ?

Zastanawiasz się, czy oddanie swojej strony internetowej w czyjeś ręce to dobry pomysł? Tylko w przypadku, gdy korzystasz z usług sprawdzonej i odpowiedzialnej agencji SEO. Firma, która będzie chciała szybko i małym nakładem pracy wypozycjonować Twoją witrynę, zrobi to najprawdopodobniej metodami uznawanymi przez Google za nielegalne.

Rezultat to filtr albo ban nałożony na stronę i jej częściowe lub nawet całkowite zniknięcie z wyników organicznych wyszukiwarki.

Jeżeli strona to główne źródło pozyskiwania klientów, taka kara może spowodować ogromne straty finansowe dla przedsiębiorstwa.

Czemu miałbyś się związać z Niezwiązanymi?

Często zdejmujemy ze stron internetowych filtry i bany nałożone z winy innych agencji. Nie jest to łatwe i świadczy o tym, że znamy się na naszej pracy. Skuteczność Niezwiązanych w takich wypadkach wynosi obecnie 96,8%.

Nigdy nie narażamy swoich klientów na nieprzyjemności. Zawsze wszystko wykonujemy według legalnych i sprawdzonych metod. Co więcej, posiadamy oficjalny status Partnera Google. Cieszymy się jego zaufaniem i dostajemy zaproszenia na wszystkie konferencje, spotkania i szkolenia organizowane dla partnerów.

Bezpieczeństwo to nie jedyny powód, dla którego warto z nami współpracować.

W zespole Niezwiązanych pracuje 41 świetnych ekspertów.

Jako jedyni na rynku do każdego projektu delegujemy specjalistę SEO, specjalistę ds. konwersji oraz webmastera. Wszyscy nasi klienci mają ponadto przydzielonego indywidualnego opiekuna.

Przyjmujemy tylko ograniczoną ilość zleceń. Każdemu z nich poświęcamy tyle czasu, ile trzeba, żeby osiągnąć najlepsze wyniki. Nasi specjaliści nie są dzięki temu obciążeni i mogą się skupić na dokładnej optymalizacji Twojej strony internetowej.

Nasza umowa - jedyna taka na rynku!

Nie stosujemy żadnych kar umownych. Okres wypowiedzenia umowy jest bardzo krótki.

Za współpracą z nami przemawiają konkretne wyniki. Mamy bardzo korzystne ceny i zachęcający program lojalnościowy. Pozwalamy swoim klientom na wymianę 50% pozycjonowanych słów kluczowych w trakcie trwania umowy. To prawdziwy ewenement.

Wiemy, że działania na Twojej stronie internetowej mogą być dla Ciebie stresujące. Rozumiemy to. Witryna sprowadza do Twojej firmy nowych klientów, jest głównym źródłem ruchu, dzięki niej funkcjonuje Twój biznes.

Nie chcesz przekazywać nikomu danych dostępowych? Nie ma sprawy. Dostosujemy się. Możesz wprowadzać zmiany samodzielnie według naszych wytycznych.

Masz jeszcze jakieś inne obawy albo wątpliwości? Powiedz nam o nich - na pewno będziemy w stanie pomóc.

grafika odzwierciedlająca umowę

Dlaczego różnimy się od innych agencji?

Pracowaliśmy wcześniej w różnych agencjach SEO. Wiele rzeczy nam się nie podobało i postanowiliśmy stworzyć wspólnie coś nowego. Tak powstali Niezwiązani. Chcemy, żeby nasi klienci nie bali się pozycjonowania. Nie mieli oporów przed podpisaniem umowy. Nie wzdragali się na myśl o długoterminowych zobowiązaniach. Sami jesteśmy przedsiębiorcami i wiemy, jakie to rodzi trudności. Wyniki naszej pracy mówią same za siebie. Jeżeli zależy Ci na dobrych rezultatach, na pewno nie zrezygnujesz ze współpracy z nami. Działanie według tej zasady jeszcze nigdy nas nie zawiodło.

grafika mapy

Interesujesz się pozycjonowaniem stron www? Zobacz co mamy dla Ciebie

żółta karteczka z zapiskami o słowach kluczowych na klawiaturze laptopa

Jak dobierać słowa kluczowe
do pozycjonowania?

To właśnie pozycjonowne słowa kluczowe w dużej mierze stanowią o sukcesie Twojej strony w Google. Oczywiście, ogromne znaczenie ma również prawidłowo przeprowadzony audyt oraz optymalizacja witryny, jednak to właściwy dobór słów kluczowych wyszukiwanych każdego dnia przez użytkowników pozwoli Ci „pojawiać się” w Google w odpowiedzi na zapytania wpisywane przez użytkowników. To właśnie oni, mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. Jakie słowa kluczowe wybrać do pozycjonowania? Możesz postawić na słowa kluczowe brandowe (nazwa Twojej firmy) ogólne słowa kluczowe, tzw. short tail, czyli słowa krótkie, ale też konkurencyjne lub długie, bardziej szczegółowe zapytania, tzw. long tail - frazy, które są coraz częściej wyszukiwane przez użytkowników.

Jak dobrać najlepsze dla siebie słowa kluczowe? Podsumuj swoje usługi i produkty. Przeanalizuj co oferujesz i jeżeli ma to uzasadnienie, do wybranych faz dobierz swoją lokalizację. Dzięki temu, trafisz także do użytkowników lokalnych. Możesz również skorzystać z wyszukiwarki Google, która podpowie Ci sugerowane frazy do pozycjonowania, często wyszukiwane przez użytkowników, lub z wielu popularnych narzędzi, które udostępniają.

strzałka w lewo

Dlaczego optymalizacja strony pod wyszukiwarki jest tak istotna?

Optymalizacja w pozycjonowaniu udoskonala wewnętrzne i zewnętrzne aspekty witryny w taki sposób, aby były one atrakcyjne zarówno dla Twoich użytkowników, jak i dla robotów Google. Bez zadbania o te elementy on site i off site, nie możesz liczyć na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce. Roboty Google na bieżąco przeglądają i skanują treści witryn oraz indeksują obecne na nich dane. Jeżeli nie będziesz wciąż pracować nad jakością swojej strony możesz być pewien, że konkurencja wyprzedzi Cię w staraniach o wysokie pozycje. Lepiej więc zacząć pozycjonowanie już dziś, jeżeli zależy Ci na profesjonalnym podejściu do SEO, które przecież jak już dobrze wiesz, wymaga czasu i zaangażowania.

Z Niezwiązanymi nie będzie to jednak czas stracony. Ważne, żebyś już teraz podjął kroki, które pozytywnie wpłyną na Twój biznes. Nie musisz znać się na szczegółach optymalizacji pod wyszukiwarki. Jesteśmy po to, aby Ci w tym pomóc. Nie martw się, że nie będziesz wiedział, jakie kroki podejmowane są na Twojej witrynie. O wszystkim co związane z optymalizacją strony będzie informować Cię na bieżąco – nic nie odbywa się bez Twojej wiedzy.

podium z miejscami od 1 do 3
strzałka w prawo
kobieta z lupą wykonuje analizę SEO

Analiza strony – co bierzemy pod uwagę?

Nie rozpoczniemy pozycjonowania Twojej strony, póki nie przeprowadzimy jej gruntownej analizy. Od czego zaczynamy i co ma dla nas największe znaczenie? Na samym początku weryfikujemy oczywiste elementy, takie jak obecna pozycja Twojej strony w wyszukiwarce Google. Sprawdzamy, jaki jest potencjał SEO danej strony, na jakie słowa chcesz być widoczny w wyszukiwarce a na jakie są widoczni Twoi konkurenci. Następnie porównujemy, jakie pozycje osiągają inne firmy z branży. Ponadto, bierzemy pod lupę m.in. szybkość ładowania witryny, nawigację, jakość treści i kodu, stan linków zewnętrznych i wewnętrznych.

Na podstawie gruntownego badania witryny, możemy przedstawić Ci potencjał pozycjonowania, jaki widzimy dla Twojej strony i zestawienie najlepszych, proponowanych przez nas słów kluczowych. Analiza pokaże również, na jakie elementy podczas optymalizacji strony powinniśmy zwrócić szczególną uwagę i co poprawić, aby jej pozycjonowanie było efektywne.

strzałka w lewo

Optymalizacja on site i off site w procesie pozycjonowania

Twoja strona musi zostać prawidłowo zoptymalizowana, aby osiągała wysokie pozycje na poszczególne słowa kluczowe. Działania w ramach optymalizacji dzielimy na on site i off site. Co wchodzi w ich skład? Optymalizacja on site to wszystkie elementy, które bezpośrednio dotyczą Twojej witryny i odbywają się „wewnątrz” strony. Mamy tu na myśli m.in. optymalizację meta tagów, wprowadzenie danych strukturalnych, optymalizację treści i nagłówków, grafik, zmodyfikowanie pod pozycjonowanie istniejących treści lub stworzenie nowych, optymalizację budowy adresów URL oraz pracę nad wewnętrznym linkowaniem. W skład optymalizacji off site wchodzą wszystkie te działania, które odbywają się poza nią. np. zdobywanie zewnętrznych linków przychodzących oraz sprawdzenie linków już posiadanych.

Jeżeli stwierdzimy, że jest to konieczne, usuwamy linki niedziałające oraz słabej jakości. Ponadto, off site obejmuje również publikację wysokiej jakości artykułów, wpisy z linkiem do strony na innych, tematycznie powiązanych serwisach oraz content marketing.

komputer na biurku, a na ekranie informacja o optymalziacji stron wwww
strzałka w prawo
słow SEO wycięte z niebieskiego kartony na brązowym tle

Jak długo musisz czekać na wyniki pozycjonowania?

Powiedzmy sobie szczerze – uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w Google nie dzieje się z dnia na dzień. Pozycjonowanie to proces, który trwa miesiącami a nawet latami – nie możesz traktować go jako jednorazowej kampanii reklamowej. Decydując się na SEO, decydujesz się na ciągłą pracę nad stroną, która trwa, ale przynosi wymierne efekty.

Przede wszystkim, czas osiągnięcia pierwszych wyników pozycjonowania zależy od kilku czynników. Należą do nich m.in. branża, w której działasz, kondycja strony internetowej i historia zmian, jakie były na niej dokonywane, przyjęta strategia pozycjonowania (SEO), działania Twojej konkurencji, słowa kluczowe, na jakie chcesz się pozycjonować oraz wiedza i doświadczenie specjalisty SEO, opiekującego się Twoją stroną. Szacunkowo, po około pół roku, do pierwszej dziesiątki Google „wchodzą” frazy łatwiejsze, a więc i mniej konkurencyjne. Frazy trudne możesz zobaczyć na pierwszych miejscach w wyszukiwarce po 9 – 12 miesiącach. W przypadku fraz najtrudniejszych i najbardziej konkurencyjnych, może to zająć nawet ponad rok.

strzałka w lewo

Czy raz osiągnięte pozycje zostają w wyszukiwarce na stałe?

Niestety nie. Nie możesz znaleźć się w TOP 10 i stwierdzić, że... osiągnąłeś już wszystko. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym, ponieważ wymaga nie tylko bieżącej pracy nad stroną ale również dostosowywania jej do zmian w algorytmach Google. Dlatego też często zdarza się, że Twój specjalista SEO proponuje Ci zmianę aktualnej strategii pozycjonowania i dostosowuje ją do aktualnych wymogów Google. Jeżeli staniesz w miejscu i przestaniesz pracować nad swoją stroną jest bardzo prawdopodobne, że Twoja konkurencja szybko Cię wyprzedzi. Aby utrzymać wypracowane pozycje, należy włożyć w to wiele pracy. Każdego dnia powstaje bowiem wiele stron internetowych, które oferują lub sprzedają to samo co Ty i każda z nich chce znaleźć się w TOP 10.

Zmiany następujące w algorytmach Google oraz pozycjonowaniu mają na celu ciągłe podnoszenie jakości stron internetowych i oferowanie użytkownikom Internetu odpowiedzi jak najbardziej dopasowanych do ich zapytań. Aby utrzymać pozycję strony, będziesz musiał np. rozbudowywać konkretne podstrony, uzupełniać je nowymi treściami, zmienić strategię linkowania czy też wymienić słowa kluczowe.

literki S, E, O  z rozwinięciem SEARCH, ENGINE, OPTIMIZATION
strzałka w prawo
słow SEO wycięte z niebieskiego kartony na brązowym tle

O co chodzi z algorytmami Google?

Algorytmy są programami komputerowymi, które każdego dnia, na bieżąco analizują i filtrują informacje na temat dostępnych w Internecie stron. Właśnie one wpływają na to, że wpisując w wyszukiwarkę konkretne pytanie lub hasło otrzymujesz jak najbardziej trafne (i wysokiej jakości) wyniki. Algorytmy biorą pod uwagę niezwykle wiele czynników, które pomagają im oceniać przydatność danej strony dla użytkownika. Przybierają różne nazwy, o których pewnie już słyszałeś, np. Panda, Pingwin czy Koliber.

Zadaniem pozycjonerów jest „nadążanie” ze zmianami w algorytmach już istniejących, dostosowywanie strony do nowo powstających oraz podejmowanie takich działań, które spowodują, że dana strona będzie spełniała wymogi algorytmów i tym samym mogła utrzymać swoją wypracowaną dotychczas pozycję na dłużej. Szacuje się, że w ciągu roku, Google wprowadza ok. 500 – 600 zmian w algorytmach! Dlatego prawdziwe jest stwierdzenie, że SEO jest branżą wciąż rozwijającą się i dynamiczną. Twój specjalista zajmujący się pozycjonowaniem, musi za nimi nadążać.

strzałka w lewo

Jak długo musisz czekać na wyniki pozycjonowania?

Powiedzmy sobie szczerze – uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w Google nie dzieje się z dnia na dzień. Pozycjonowanie to proces, który trwa miesiącami a nawet latami – nie możesz traktować go jako jednorazowej kampanii reklamowej. Decydując się na SEO, decydujesz się na ciągłą pracę nad stroną, która trwa, ale przynosi wymierne efekty.

Przede wszystkim, czas osiągnięcia pierwszych wyników pozycjonowania zależy od kilku czynników. Należą do nich m.in. branża, w której działasz, kondycja strony internetowej i historia zmian, jakie były na niej dokonywane, przyjęta strategia SEO, działania Twojej konkurencji, słowa kluczowe, na jakie chcesz się pozycjonować oraz wiedza i doświadczenie specjalisty SEO, opiekującego się Twoją stroną. Szacunkowo, po około pół roku, do pierwszej dziesiątki Google „wchodzą” frazy łatwiejsze, a więc i mniej konkurencyjne. Frazy trudne możesz zobaczyć na pierwszych miejscach w wyszukiwarce po 9 – 12 miesiącach. W przypadku fraz najtrudniejszych i najbardziej konkurencyjnych, może to zająć nawet ponad rok.

literki S, E, O  z rozwinięciem SEARCH, ENGINE, OPTIMIZATION
strzałka w prawo
słow SEO wycięte z niebieskiego kartony na brązowym tle

Czy Google może „ukarać” Twoją stronę?

Kara od Google to ban lub filtr. Wbrew pozorom, nie są to tożsame pojęcia. Ban to najpoważniejsza kara, jaką możesz otrzymać od Google w trakcie pozycjonowania. Powoduje on usunięcie strony z wyszukiwarki co oznacza po prostu, że strona przestaje istnieć w internetowym świecie. Na szczęście, ban jest nakładany niezwykle rzadko. Można go otrzymać m.in. z powodu kopiowania treści, ukrywania tekstu i linków lub tworzenia strony internetowej, która po kliknięciu w wybraną frazą przeniesie internautę w inne miejsce – tzw. Doorway Page. Z kolei filtr to kara od Google nakładana na domenę, która polega na obniżeniu pozycji wybranych słów kluczowych, fraz lub nawet nazwy własnej o kilkadziesiąt miejsc w wyszukiwarce. Zazwyczaj nakłada się go na czas od miesiąca do roku. Jedną z głównych przyczyn jest nienaturalne linkowanie.

Istnieje jednak pewna ścieżka, pozwalająca szybko powrócić stronie do internetowej rzeczywistości. W tym celu, przeprowadzony przez Twojego specjalistę audyt SEO ma za zadanie zidentyfikować problem SEO, a następnie usunąć szkodliwe elementy ze strony, będące przyczyną nałożenia kary. Kolejny krok to wysłanie do Google prośby o zdjęcie bana lub filtra.

strzałka w lewo

Raporty z działalności Twojej agencji

To naturalne, że chcesz wiedzieć, jak przebiega optymalizacja Twojej strony internetowej. To również naturalne, że agencja SEO powinna Ci taki raport regularnie udostępniać i raportować o osiąganych wynikach oraz podejmowanych na stronie pracach. Co powinno znaleźć się w takim raporcie? Przede wszystkim aktualne podsumowanie z panelu monitorującego frazy, po to abyś wiedział, jaka fraza znajdowała się na danym miejscu w wyszukiwarce przed miesiącem i gdzie znajduje się teraz.

Po drugie, nie może w nim zabraknąć również podsumowania działań podjętych na stronie w ramach optymalizacji, np. wykazu dodawanych na poszczególne podstrony treści. Po trzecie, w raporcie powinien być widoczny także aktualny profil linków zewnętrznych i wewnętrznych.Co jednak najważniejsze, powinieneś taki raport zawsze dokładnie przeczytać. Nie tylko po to, żebyś wiedział, jakie prace podejmowane są przez agencję na Twojej stronie i jakie osiągasz pozycje w wyszukiwarce, ale również po to, abyś mógł na bieżąco obserwować jej rozwój.

biurko wraz z komputerem na ekranie którego jest raport SEO
strzałka w lewo
osoba w tle trzymająca w ręce znaczek facebooka

Facebook Ads, Google Ads. Jak wspomagać działania SEO?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od konkretnej sytuacji, m.in. kondycji Twojej strony, branży w której działasz oraz grupy odbiorców. W jednym przypadku może być konieczne wsparcie pozycjonowania reklamą Ads, w innym inwestycja w reklamę na Facebooku. Przede wszystkim, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki sposób szukają Cię klienci, jaka część ruchu na stronie pochodzi z mediów społecznościowych, czy widzisz potencjał dla pozyskania jeszcze większej liczby fanów w social media oraz, czy miałeś już kontakt z Ads?

Pod uwagę należy wziąć również charakter Twojego biznesu i profil potencjalnego klienta. Z reklam Ads możesz skorzystać wtedy, gdy klienci sami poszukują Twoich usług i produktów – wtedy możesz wyjść im naprzeciw, np. osobie poszukującej mechanika w danej lokalizacji.

Facebook natomiast pozwala Tobie przejąć inicjatywę i aktywnie poszukać potencjalnych klientów – wystarczy, że określisz, jaki profil odbiorcy Cię interesuje. Jedno jest pewne: każde działanie, czy to w sieci reklam Ads czy na Facebooku, ma pozytywny wpływ na SEO i stanowi jego dobre uzupełnienie, przekładając się na pozyskanie dodatkowego ruchu na stronie.

strzałka w lewo

Pozycjonowanie - stała inwestycja w rozwój i promocję Twojej firmy

Zastanawiasz się: dlaczego tak naprawdę potrzebne jest mi pozycjonowanie? Omówmy to na najprostszym przykładzie. Każdego dnia kilkanaście milionów ludzi na całym świecie wyszukuje w Google interesujące ich tematy, frazy, zagadnienia. W przeważającej liczbie przypadków, internauci nie przechodzą na drugą stronę wyników wyszukiwania. Dlaczego? Ponieważ liczy się dla nich wyłącznie pierwsza!

Jeśli Twoja firma nie znajduje się właśnie na tej stronie... praktycznie nie istnieje. Możesz liczyć jedynie na trochę szczęścia, gdy użytkownik poszukując danego produktu, czy też usługi zechce przejść na kolejną stronę. Po co jednak powierzyć wszystko przypadkowi, skoro pozycję na pierwszej stronie można wypracować? Pozycjonowanie powinieneś włączyć w strategię długofalowych działań marketingowych. Efekty pozycjonowania będą procentować nie tylko w trakcie naszej współpracy ale nawet po jej zakończeniu. Dzięki SEO docierasz do nowych klientów, kierujesz ruch na stronę, zwiększasz liczbę odwiedzin, rozwijasz biznes a także możesz na bieżąco analizować i mierzyć wyniki.

ikonki wykresu wzrostu i na nich lupa
strzałka w lewo
plansza na której rozgrywa się partia szachów

Przemyślana strategia kluczem do sukcesu

Po czym poznać profesjonalną agencję SEO? Między innymi po tym, że zanim przystąpi do szczegółowych działań z zakresu optymalizacji strony, zechce dowiedzieć się jak najwięcej na temat Twojego biznesu, zasad jego działania, grupy docelowej itp. Przemyślana a przede wszystkim indywidualnie dopasowana do danego serwisu www strategia jest kluczem do podjęcia jakichkolwiek działań na stronie. Bez niej, nie może rozpocząć się żadne pozycjonowanie!

Jak robimy to w Niezwiązanych? Na samym początku oceniamy, w jakim stanie znajduje się witryna, którą mamy pozycjonować. Sprawdzamy m.in. ruch na stronie, stan linków wewnętrznych i zewnętrznych. Dopiero na podstawie tych, jak i innych elementów, możemy opracować strategię SEO. Strategia to zespół działań, jakie zamierza podjąć agencja, aby strona internetowa czy też e-sklep były nie tylko częściej odwiedzane, ale i na wybrane frazy znajdowały się jak najwyżej w wyszukiwarce. To właśnie dzięki odpowiedniej strategii, działania SEO przyczyniają się do rozwoju, jak i wzrostu przychodów Twojej firmy.

strzałka w lewo

Pozycjonowanie na partnerskich zasadach

Twoja poprzednia agencja stosowała sztywne zapisy w umowie? Za wypowiedzenie umowy groziły wysokie kary umowne, a okres wypowiedzenia ciągnął się w nieskończoność? Nie tak powinna wyglądać profesjonalna współpraca z firmą SEO. Nie jesteś i nie możesz być jej „niewolnikiem” a partnerem. Dlatego podczas zawierania umowy na pozycjonowanie powinieneś zdecydować się na agencję, która nie tylko zapewni Cię, że bazuje wyłącznie na sprawdzonych i bezpiecznych metodach pozycjonowania, ale także potraktuje po partnersku i zaproponuje elastyczne warunki. Obu stronom zależy bowiem na współpracy, która zaprocentuje.

Co powinno wzbudzić Twoją czujność? Nie tylko gwarancja osiągnięcia TOP10 w bardzo krótkim czasie, ale również sztywne zapisy. Jeśli chcesz wymienić frazy w trakcie trwania umowy, powinieneś móc to zrobić. Jeśli z jakiegoś powodu chcesz zakończyć współpracę, zapisy w umowie również nie powinny Ci tego ograniczać i dopuszczać nałożenie wysokich kar. Dokładnie tak, jak w Niezwiązanych.

osoby podają sobie rękę na znak akceptacji współpracy
strzałka w lewo
osoba patrzy przez lornetkę próbując rozgryźć działania konkurencji

Obserwowanie działań konkurencji

Konkurencja nie śpi. Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie swojej strony musisz wiedzieć, że walczysz o nowych klientów z innymi, konkurencyjnymi serwisami i e-sklepami. Twoim celem jest bowiem pozyskanie klientów, którzy mogliby skorzystać z tej samej usługi lub zakupić identyczny produkt za pośrednictwem innej strony. Musisz wiedzieć, że działania konkurencji powinieneś sprytnie wykorzystać do zbudowania swojej strategii SEO. Jak to możliwe?

Dobra agencja zaproponuje nie tylko audyt strony, ale również analizę konkurencyjnych serwisów. Co obejmuje? Między innymi analizę fraz kluczowych, na które inne strony pojawiają się wysoko w wyszukiwarce, rodzaj i budowę fraz (długi ogon, krótki ogon), stopień rozbudowy treści na stronie, liczbę posiadanych produktów w sklepie, wartość linków. Ilość informacji, jaką możesz pozyskać z takiej analizy jest naprawdę duża. Na przykład, jeśli treści na stronie Twojego konkurenta nie są unikatowe, jest ich mało a nowe pojawiają się nieregularnie wiesz już, że przewagę możesz zdobyć tworząc teksty unikatowe, merytoryczne i rozbudowane.

strzałka w lewo

Dlaczego treści na pozycjonowanej stronie są tak ważne?

Wydaje Ci się, że treści na pozycjonowanej stronie mają małe znaczenie? Nic bardziej mylnego! To właśnie copywriting SEO wyznacza ranking strony a treść jest jej podstawowym elementem. Dzięki niej, roboty Google mogą określić zawartość danej podstrony. Dobrze zbudowana pod kątem treści SEO strona nie tylko wspomaga proces pozycjonowania i buduje widoczność, ale także przyciąga nowych użytkowników.

Treść na stronie powinna być przyjazna dla Google, ale i dla odwiedzających. Kluczem do sukcesu jest content unikalny, ciekawy, mówiący na temat, zatrzymujący użytkownika na stronie na dłużej, odpowiadający na jego pytania a także zawierający odpowiednie słowa kluczowe. Zasada ta dotyczy zarówno strony firmowej, jak i e-sklepów. Jeśli postawisz na merytoryczne publikacje w obrębie serwisu nie tylko zwrócisz na siebie uwagę Google, ale i osób odwiedzających, które mogą stać się Twoimi przyszłymi klientami.

maszyna do pisania w której ejst karta z napisem content is king
----
strzałka w lewo
mężczyzna siedzi przed komputerem i się zastanawia

Czy warto zmieniać frazy w trakcie umowy SEO?

W naszej wieloletniej praktyce wiele razy spotkaliśmy się z sytuacją, gdy klienci podpisywali wcześniej umowy z agencjami SEO, które w ogóle nie dopuszczały możliwości zmiany fraz w trakcie trwania umowy. To ogromny błąd! Żadna szanująca się i profesjonalna agencja SEO nie zabroni swoim klientom dokonać zmian we frazach w trakcie trwania umowy. Klient agencji pozycjonerskiej ceni sobie zmianę fraz w dowolnym momencie. Ponadto, im więcej może ich w danym czasie wymienić, tym lepiej. Dlaczego?

Po pierwsze, weźmy pod uwagę np. sezonowość oferty – nie brakuje bowiem branż, które w zależności od pory roku, itp. dysponują innym asortymentem, który w danej chwili chcą oferować swoim klientom. Po drugie, pewne produkty, czy też usługi mogą przestać być przez Ciebie sprzedawane i świadczone. W tej sytuacji, wymiana fraz jest więcej niż zasadna. Współpracując z Niezwiązanymi możesz wymienić jednorazowo do 50% pozycjonowanych słów kluczowych. Wiemy, że takie sytuacje się zdarzają i chcemy Ci to ułatwić.

strzałka w lewo

Sezonowość słów kluczowych

Jak już wspominaliśmy, możliwość wymiany fraz w dowolnym momencie trwania umowy jest bardzo istotna. Może się wiązać ona nie tylko z faktem np. dokonywanych zmian w Twojej ofercie produktowej, ale również z sezonowością asortymentu.

W pozycjonowaniu niezwykle ważna jest analiza rynku, potrzeb Twoich klientów oraz ich zachowań. To właśnie na tej podstawie, opiekun SEO przygotowuje odpowiednią strategię oraz proponuje frazy, które przyciągną na Twoją stronę największą liczbę użytkowników. W przypadku biznesów skupiających się na produktach sezonowych i asortymentu, który w określonym czasie w roku zyskuje na swojej popularności, zmiana fraz będzie nieunikniona. Dla przykładu, weźmy pod lupę ozdoby świąteczne – jak powszechnie wiadomo, popyt na ozdoby choinkowe osiąga szczyt w listopadzie i grudniu. Jeśli wprowadzasz do swojej oferty sezonowe produkty, takie jak wspomniane bombki choinkowe, czy też łańcuchy wiesz już, że elastyczność w umowie SEO będzie dla Ciebie ogromnie ważna! Sezonowe słowa kluczowe to nic nowego i nic dziwnego. Wręcz przeciwnie, dzięki nim możesz skutecznie przyciągać klientów na swoją stronę internetową. Sezonowość słów kluczowych w SEO jest nieunikniona i ma ona ogromny wpływ zarówno na powodzenie biznesu, jak i osiągane przez stronę pozycje w wyszukiwarce Google.

Rozsypane literki tworzące słowo keywords
strzałka w lewo
Zespół ludzi pracuje nad projektem klienta i ma problem bo popełnił błąd

Czy agencja może zaproponować Ci złe słowa kluczowe?

Niestety, tak. Jak to możliwe? Pierwszym i podstawowym błędem jest proponowanie Ci przez agencję słów kluczowych, które nie mają nic wspólnego z Twoją działalnością. Jak klient może zgodzić się na zły dobór fraz? Może, jeśli otrzyma od agencji zapewnienie, że dana fraza zagwarantuje wzrost ruchu na stronie i nie dopyta szczegóły – dane, analizy, potwierdzenie.

Jeśli np. prowadzisz szkółkę jeździecką decyduj się tylko i wyłącznie na frazy, które są bezpośrednio powiązane z Twoją ofertą. Nie bój się zapytać, poprosić o wyjaśnienie swoich wątpliwości. Nie wahaj się także pytać o frazy long tail. Zwróć szczególną uwagę na bardzo ogólne i konkurencyjne frazy, które są Ci proponowane. Czy aby na pewno, niskim kosztem będziesz mógł skutecznie znaleźć się w gronie najlepszych w swojej branży? Jesteśmy przekonani, że nie a bezmyślne namawianie klienta na najbardziej popularne frazy skończy się nie tylko brakiem efektów, ale i ogromnymi środkami wydanymi... na marne. Każde słowo kluczowe powinieneś więc dokładnie omówić. Nie brakuje niestety na rynku agencji, które chcą na Tobie po prostu zarobić. Pamiętaj też, że klienci oczekują konkretów. Przedyskutuj więc ze swoim opiekunem SEO precyzję i efektywność zaproponowanych słów kluczowych.

=====
strzałka w lewo

Jak rozliczać się z agencją SEO?

Tak, jak będzie Ci najwygodniej ale i najkorzystniej. Z reguły masz do wyboru trzy systemy rozliczeń z agencją SEO: ryczałt, efekt oraz system mieszany. Jeśli decydujesz się na ryczałt oznacza to, że każdego miesiąca – niezależnie od osiąganych pozycji – płacisz jedną i tę samą kwotę za wybrane frazy. Efekt to sposób rozliczeń polegający na opłacie tylko za faktyczne rezultaty, jakie uzyskuje dla Ciebie agencja, w postaci konkretnych pozycji danych fraz. System mieszany, jak sama nazwa wskazuje, łączy w sobie te oba rozwiązania. Jaki system rozliczeń będzie dla Ciebie najlepszy? Zanim zdecydujesz się na jedno rozwiązanie warto, abyś poznał zalety każdego z nich.

Rozliczenie za efekt jest proste i zrozumiałe. Od swojej agencji otrzymujesz „cennik” określający płatność za uzyskanie przez daną frazę konkretnych pozycji w określonym przedziale, „widełkach”. W rozliczeniu ryczałtowym masz zazwyczaj dowolność w doborze słów kluczowych oraz możesz dokładnie rozplanować swój budżet na SEO. Najwięcej agencji rozlicza się ze swoimi klientami z uwzględnieniem osiągniętych pozycji, czyli w systemie za efekt. Najważniejsze, abyś wybrał formę rozliczeń, która będzie dla Ciebie satysfakcjonująca i jednocześnie pozwoli na kontrolę budżetu przeznaczonego na działania SEO.

Mężczyzna wrzucający pieniążek z oszczędności do skarbonki
strzałka w lewo
Drewniane literki układające się w wyraz CONTENT SEO pozycjonowanie

Jeszcze więcej linków, czyli content marketing

Content marketing, czyli np. artykuły sponsorowane mogą mieć niezwykle pozytywny wpływ na działania SEO oraz wyniki osiągane w wyszukiwarce przez Twoją stronę. Nie należy się więc ich bać a potraktować jako szansę, ponieważ SEO i content marketing mają ze sobą wiele wspólnego. Do jednej z takich cech wspólnych należy tworzenie unikatowych i wysokiej jakości tekstów. Pozycjonowanie pozwoli Ci trafić do swoich potencjalnych klientów przez wyszukiwarkę a content marketing przez linki prowadzące np. do artykułów sponsorowanych publikowanych na różnych portalach.

Co ważne, jeśli publikujesz na popularnych portalach posiadającą wysoką miesięczną liczbę UU (unikalnych użytkowników) tym lepszej jakości będą linki prowadzące do Twojej strony, wyższy poziom zaufania (internautów oraz robotów Google) a tym samym pozycje. Inwestycja w content marketing zawsze będzie dla Ciebie niezwykle opłacalna! Ponadto, promowanie linków prowadzących do artykułów sponsorowanych Twojego autorstwa jest dobry sposobem na pozyskiwanie dodatkowego ruchu na stronie.