Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : SEO
17 stycznia 2022

Wykorzystanie profesjonalnie skonstruowanych opisów produktów pozwala angażować odbiorców. Będzie się to bezpośrednio przekładać na konwersję. Z drugiej strony opis produktu ma duże znaczenie z punktu widzenia tego, jak strona internetowa będzie oceniana przez algorytmy wyszukiwarki. Przekładać się to będzie na pozycjonowanie. Efektywne połączenie języka sprzedażowego z tekstem SEO pozwala poprawić pozycję sklepu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Jak opisy produktów wpływają na decyzje konsumentów?

Analizy zachowań konsumentów wskazują, że opis produktu jest istotnym kryterium branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Z tego powodu ważne jest, aby zadbać o stworzenie takich, które pozwalają z jednej strony zaprezentować ofertę, a z drugiej strony budować wizerunek sklepu w sieci. Profesjonalne opisy nie powinny być przekoloryzowane – jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu treści, nic straconego – pomóc może doświadczona agencja SEO.

Wartościowa treść jest w stanie zapewnić, że:

  • klient dokona właściwego zakupu, co ogranicza ryzyko zwrotu,
  • potencjalny klient będzie bardziej zachęcony do dokonania zakupu,
  • produkt zostanie dokładnie zaprezentowany z punktu widzenia specyfikacji technicznej i korzyści wynikających z zakupu.

Jak tworzyć opisy produktów do sklepu internetowego z punktu widzenia pozycjonowania?

Z punktu widzenia pozycjonowania najlepiej tworzyć opisy produktów, których długość wynosi między 1000, a 1500 znaków. Równocześnie można zastosować ich podział na dwie części. To rozwiązanie, które pozwala zaprezentować krótką zajawkę, która znajdzie się przy nazwie produktu i obok zdjęcia. W niej można umieścić, choćby informacje o korzyściach, które ułatwią decyzję o zakupie produktu. Natomiast w drugiej części opisu produktu, którą potencjalny klient może zobaczyć po naciśnięciu opcji „więcej”, można przedstawić szczegółowe informacje.

W ramach dodatkowych informacji umieszczonych w opisie produktu można zaprezentować:

  • cechy konkretnego produktu,
  • specyfikację techniczną,
  • korzyści związane z użytkowaniem wybranego wyrobu.

Każdy opis produktu powinien być odpowiednio sformatowany, co ma wpływ na pozycjonowanie, gdyż lepiej prezentuje informacje zarówno dla odbiorcy, jak i też robota indeksującego treści na potrzeby wyszukiwarek.

Jak stworzyć tytuł opisu produktu? 

Dobrze skonstruowany tytuł opisu artykułu dostępnego w ofercie sklepu internetowego powinien zawierać najważniejsze informacje o nim.

Obejmuje to takie dane dotyczące produktów jak:

  • model,
  • marka,
  • typ.

Jednak w tytule opisu produktu warto wskazać również charakterystyczną cechę. Pozwala to wyróżnić go na tle innych wyrobów. Ma to znaczenie również przy pozycjonowaniu sklepu internetowego.

Dlaczego warto wykorzystać frazy kluczowe z długim ogonem? 

W każdym opisie produktu powinny znaleźć się odpowiednie słowa kluczowe. Najlepiej zdecydować się na frazy z długim ogonem, które są bardziej opisowe. W ten sposób pozycjonowanie sklepu internetowego może być realizowane taniej i bardziej skutecznie.

Długi ogon zastosowany przy pozycjonowaniu pozwala:

  • szybciej dotrzeć do klientów z informacjami o konkretnym produkcie,
  • ograniczyć konkurencję,
  • poprawić współczynnik konwersji,
  • obniżyć koszty.

Na frazy z długim ogonem powinni się zdecydować szczególnie właściciele mniejszych sklepów internetowych, którzy prowadzą biznes w konkurencyjnych branżach, do których można zaliczyć między innymi meblarską, czy odzieżową.

Jak wybierać słowa kluczowe na potrzeby opisu produktu?

Jeśli proces pozycjonowania sklepu internetowego ma przynosić oczekiwane efekty, wówczas niezbędne jest zdecydowanie się na odpowiednie słowa kluczowe.

W celu znalezienia fraz, które przyniosą największe korzyści, można wykorzystać:

  • analizę słów stosowanych przez konkurencję,
  • narzędzia do badania słów kluczowych,
  • informacje pochodzące od klientów, które można znaleźć, choćby na forach tematycznych,
  • ankiety kierowane do klientów sklepu.

Gdy wybierze się konkretne słowa kluczowe, trzeba je obudować wartościową treścią. W ten sposób opis produktu będzie z jednej strony przydatny dla klienta, a z drugiej strony zbudowany na potrzeby pozycjonowania.

Obrazek główny – Anna Shvets / pexels.com

Spis treści

  • Wstęp
  • Lorem ipsum
  • Dolor ipsum lorem
  • Ipsum dolor sit amat

Spis treści

Zastanawisz się, dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?

Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.