Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : SEO
7 lutego 2022

Pozycjonowanie zagraniczne oznacza, że musisz zdobyć zaufanie potencjalnych klientów za pomocą treści, budując swój autorytet. To pozwoli Ci pojawić się na pierwszych pozycjach wyszukiwarek. W tym celu konieczne jest wdrożenie odpowiedniej strategia SEO.

Co to jest międzynarodowe SEO?

Po pierwsze, jest to proces optymalizacji strony internetowej lub sklepu, tak aby wyszukiwarki mogły określić, do jakich krajów chcesz dotrzeć lub jakie języki są używane w Twojej firmie.

Do czego służy zagraniczne pozycjonowanie?

Pozycjonowanie zagraniczne polega na skonfigurowaniu strony w taki sposób, aby odpowiednio wysyłała wskazania do wyszukiwarek i docierała do krajów, do których Ty chcesz dotrzeć przez Internet.

Wszystko zaczyna się od wyszukiwarek

Po pierwsze musisz najpierw określić, w którym kraju Twoje produkty będą dobrze się sprzedawać. Weź też pod uwagę, że, mimo iż Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką, w niektórych krajach inne wyszukiwarki także są wykorzystywane przez użytkowników.

Na przykład Bing cieszy się pewną popularnością w USA oraz w Wielkiej Brytanii. Z kolei w Rosji, głównym konkurentem Google jest Yandex, z którym rywalizuje o miano wyszukiwarki nr 1. Wyszukiwarka Baidu jest natomiast dominująca w Chinach (korzysta z niej ponad 70% internautów). Należy pamiętać o tym podczas określania strategii SEO i przeanalizować główne różnice dotyczące różnych wyszukiwarek. Odpowiednia optymalizacja witryny e-commerce ułatwi dotarcie do grupy docelowej.

Poznaj swoich nowych klientów

Wiele osób błędnie uważa, że ​​sprzedaż można prowadzić z takim samym powodzeniem niezależnie od kraju. Jednak zwyczaje i sposób konsumpcji mogą się znacznie różnić w zależności od miejsca na świecie. Dlatego tak ważne jest uwzględnienie zmiennych dotyczących języka, kultury i demografii, aby ustalić model idealnego klienta zagranicznego dla Twojej firmy. Może się okazać, że klienci są podobni, albo zupełnie różni od Tych w Twoim kraju. Z punktu widzenia SEO, ta analiza pomoże Ci zrozumieć, czego ludzie szukają, a następnie zaoferować im treści, które ich zainteresują.

Przeprowadź analizę konkurencji

Aby wdrożyć strategię SEO dla swojego e-commerce, będziesz musiał również przeanalizować wydajność swoich internetowych konkurentów i ich ofertę.

Czy ich produkty lub usługi są porównywalne z Twoimi? Czy stosują jakąś specjalną technikę, którą mógłbyś także wdrożyć do swojego planu sprzedaży zagranicznej i dać się poznać nowym klientom? Jakich słów kluczowych używają Twoi konkurenci, by sprzedawać swoje produkty online? Umiejętność analizowania wszystkich tych parametrów dotyczących firm z Twojej branży jest kluczowa dla każdego sklepu, który chce zdobyć udział w rynku. Pomoże Ci to zrozumieć, na jakich produktach lub usługach należy się skoncentrować w danym kraju i jak komunikować się z konsumentami.

Opanuj język i jego regionalne warianty

Przejdźmy teraz do najważniejszego: języka i jego regionalnych wariantów. Chociaż angielski jest najpopularniejszym językiem na świecie, używanie go we wszystkich krajach byłoby złym podejściem do witryny e-commerce. Lepiej jest dokładnie przetłumaczyć treść swojej witryny zgodnie z najpopularniejszymi językami w kraju docelowym. Zawsze pamiętaj, że treść witryny musi być nie tylko przetłumaczona, ale musi być w pełni zoptymalizowana pod grupę docelową. Opanowanie tych subtelności pomoże Twojemu e-commerce dotrzeć do serca odpowiednio ukierunkowanej grupy odbiorców.

Aby ustalić swoją strategię, musisz przeprowadzić dokładną analizę rynku oraz posiadać doskonałe umiejętności marketingowe i językowe. Jeśli jednak ich nie masz, sięgnij po pomoc ekspertów, a przy okazji dowiedz się, ile kosztuje pozycjonowanie zagraniczne.

Austin Distel / unsplash.com

Spis treści

Spis treści

  • Co to jest międzynarodowe SEO?
  • Wszystko zaczyna się od wyszukiwarek
  • Poznaj swoich nowych klientów
  • Przeprowadź analizę konkurencji
  • Opanuj język i jego regionalne warianty

Zastanawisz się, dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?

Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.