Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : SEO
3 stycznia 2022

Sklep internetowy to najlepszy sposób na stworzenie i rozwijanie biznesu, który naprawdę pozwala zarabiać. Sprzedaż przez własny e-sklep daje Ci szereg korzyści, których nie oferuje żaden inny sposób docierania do klientów. A jeżeli Twój e-commerce działa w oparciu o silnik Magento, to gratulujemy – w Twoich rękach jest jedna z najlepszych na świecie platform do zarabiania przez Internet. Do pełni szczęścia pozostaje jedna ważna kwestia: jak pozycjonować sklep internetowy na silniku Magento?

Czy pozycjonowanie Magento może być tak samo skuteczne jak innych e-sklepów?

Sprzedaż za pośrednictwem Internetu pozwala zarabiać pieniądze dosłownie z dnia na dzień. Przydaje się do tego wiedza z zakresu e-commerce i obsługi klienta, ale najważniejszym warunkiem i tak pozostaje sklep internetowy. Dlaczego prowadzenie sprzedaży we własnym e-sklepie jest lepsze niż jakiekolwiek inne rozwiązanie? Oto 5 kluczowych powodów:

  • jesteś wyłącznym właścicielem całego przedsięwzięcia, Ty decydujesz o rozwoju sprzedaży i o wszystkich planach związanych z rozwojem biznesu (możesz go na przykład rozwijać, wchodzić w spółki, wynajmować albo sprzedać),
  • wszystko, co jest związane z e-sklepem, jest Twoją własnością, a więc wygląd (szata graficzna), tekst i inne treści oraz domena (adres internetowy sklepu),
  • nikomu nie oddajesz prowizji ze swojej sprzedaży (a ta czasami może wynieść nawet 20%),
  • ustalasz własną politykę cenową, niezależną od tego, co robi konkurencja i co narzucają właściciele platform handlowych,
  • samodzielnie decydujesz, w jaki sposób będziesz promować swój sklep internetowy i jaki budżet przeznaczysz na pozycjonowanie Magento lub inne formy promocji.

Przygotowanie do rozpoczęcia sprzedaży produktów albo usług w Sieci wiąże się oczywiście z wydatkami. Wszystkie liczące się firmy produkcyjne i handlowe wiedzą jednak, że na dłuższą metę sprzedaż na platformach aukcyjnych nie ma sensu, bo:

  • prowizje regularnie rosną,
  • zyski cały czas maleją, ponieważ nieustannie ma miejsce walka cenowa,
  • pieniądze wydane na promocję w portalu aukcyjnym są w rzeczywistości pieniędzmi wydanymi na promocję tego portalu, a więc na poprawę widoczności ofert tysięcy innych firm, w tym także Twojej konkurencji.

Zanim sprzedasz pierwszy produkt przez Internet, najpierw musisz zdecydować o „platformie” albo o „silniku” swojego nowego sklepu internetowego. Liczne możliwości, z których możesz korzystać, da się podzielić na dwie duże grupy:

  • na sklepy typu SaaS, czyli działające w oparciu o płatność abonamentową,
  • na sklepy zbudowane w oparciu o otwarty kod źródłowy, czyli tzw. „open source”.

Pozycjonowanie stron internetowych to najskuteczniejsza reklama

Albo już dokonałeś wyboru, albo zastanawiasz się, czy Magento – rozwiązanie typu „open source”, z którego korzystają największe firmy – będzie dobre dla Ciebie. Jeżeli przeanalizowałeś dostępne możliwości, to już wiesz, że jest to potężne narzędzie o ogromnych możliwościach. Ale czy jest odpowiedni pod pozycjonowanie? Magento stworzono w oparciu o framework Zend i napisano przy użyciu języka PHP. Co to oznacza? Że pozycjonowanie stron i sklepów opartych o silnik Magento opiera się na tych samych metodach, które działają dla silników WooCommerce albo Prestashop. A być może będzie jeszcze łatwiej.

Chociaż tak zwane techniczne SEO zakłada konieczność zoptymalizowania sklepu internetowego tak, aby był on lepiej traktowany przez Google, to na ogół wiąże się to z dwiema rzeczami:

  • z dodatkowymi pracami programistycznymi,
  • z dodatkowymi „wtyczkami”.

Pierwsze rozwiązanie oczywiście generuje koszty. Czasami bardzo duże, sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych. Drugie wiąże się z obciążaniem strony internetowej dodatkowym kodem, a tym samym ze spowalnianiem jej działania – to nie wyjdzie na dobre Twojemu biznesowi. Na szczęście Magento naprawdę wspiera proces pozycjonowania stron w Google. Dzięki wbudowanym narzędziom do optymalizacji linków dla wyszukiwarek czy do uzupełnienia znaczników meta dla dosłownie każdej podstrony zaczynasz biznes z e-commerce, który jest przyjazny Google.

Obrazek główny – Karolina Grabowska / pexels.com

Spis treści

  • Wstęp
  • Lorem ipsum
  • Dolor ipsum lorem
  • Ipsum dolor sit amat

Spis treści

Zastanawisz się, dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?

Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.