Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Content Marketing
24 stycznia 2022

Dobrej jakości teksty sprzedażowe powinny być proste, konkretne i pozytywnie oddziaływujące na odbiorców. Warto wziąć to pod uwagę, ponieważ treści sprzedażowe mają wielką moc i mogą wesprzeć działania marketingowe lub też obniżyć ich skuteczność, jeżeli będą słabszej jakości. Jak zatem pisać dobre i sprzedające treści?

Postaw na prostotę i konkretny przekaz

Dobrej jakości content marketing sprzedażowy opiera się przede wszystkim na prostocie. Teksty powinny w sposób czytelny opisywać daną usługę lub produkt, a także wskazywać na potencjalne korzyści dla klienta. Cały opis powinien być zgodny ze stanem faktycznym, ponieważ klient na żadnym etapie komunikacji z marką nie może zostać wprowadzony w błąd. Takie działanie byłoby nieetyczne i mogłoby stanowić podstawy do rozpoczęcia procesu sądowego z marką.

W tekstach sprzedażowych powinny dominować proste zdania. Copywriter powinien unikać zdań wielokrotnie złożonych. Dobrą praktyką jest stosowanie przymiotników sensorycznych. Pozwalają one na pobudzenie zmysłów czytelnika, w tym wzroku, węchu, czy też słuchu. Dobrze napisane treści sprzedażowe to nie tylko tekst, ale również pozytywne doświadczenia z nim związane.

Dostosuj przekaz do grupy docelowej

Kolejnym ważnym aspektem jest dostosowanie sposobu komunikacji bezpośrednio do grupy docelowej. Innych treści potrzebują nastolatkowie, a innych osoby starsze. Ta sama zasada dotyczy nie tylko wieku odbiorców, ale też reprezentowanych przez nich wartości i sektora. Na przykład produkty dla lekarzy wymagają języka specjalistycznego, a produkty przeznaczone do otwartej sprzedaży powinny być opisywane w sposób czytelny i zrozumiały dla ogółu społeczeństwa.

Bezpośredni przekaz

Kluczem w sprzedaży jest indywidualne podejście do klienta. To sprawia, że opisy produktów lub też inne treści sprzedażowe powinny być pisane w pierwszej osobie liczby pojedynczej. Niektóre branże wymagają pisania na „Pan/Pani”, jednak jest to zależne od specyfiki oferowanego produktu lub usługi, a także jego ceny. Jeżeli zastanawiasz się, jak zrobić opis produktu dla dóbr luksusowych lub produktów specjalistycznych, to warto w tym zakresie skonsultować się z doświadczoną agencją marketingową.

Operuj strachem

W komunikacji sprzedażowej bardzo ważne jest operowanie strachem klienta. Ludzka psychika i nawyki sprzedażowe działają w ten sposób, że zdecydowanie więcej zrobimy, żeby uniknąć bólu, niż żeby odczuć przyjemność. Teksty sprzedażowe wskazujące negatywne przesłanki związane z brakiem skorzystania z danego produktu lub usługi, w większości przypadku będą konwertowały zdecydowanie lepiej. Jest to potwierdzone badaniami naukowymi. Wystarczy spojrzeć na to, jak zbudowana jest narracja wiadomości telewizyjnych lub radiowych, gdzie złe informacje stanowią większość przekazu.

Dobre poznanie grupy docelowej i swojego produktu lub usługi, pozwala wyłapać główne bolączki klientów. Zanim zdecydujesz się na napisanie treści sprzedażowych, sprawdź, dlaczego ludzie od Ciebie kupują. W tym zakresie rekomenduje się przeprowadzenie ankiety wśród dotychczasowych klientów. Takie badanie da najbardziej miarodajny wynik i pozwoli na przygotowanie treści sprzedażowych szytych na miarę.

Budowanie historii

Historie sprzedają i z tym stwierdzeniem trudno polemizować. W związku z tym w tekstach sprzedażowych warto postawić na budowanie historii wokół produktu lub usługi. Dobrej jakości storytelling potrafi zdziałać cuda. Ten rodzaj komunikacji marketingowej to domena kreatywnych i doświadczonych contentowców, dlatego warto skorzystać ze wsparcia zewnętrznego w postaci agencji marketingowej lub freelancera.

Ograniczenie czasowe

Ograniczenie czasowe wyeksponowane w tekście będzie czynnikiem motywującym do zakupu dla potencjalnego klienta. Jeżeli coś dostępne jest tu i teraz, to każda chwila zwłoki może spowodować pogorszenie warunków cenowych lub utracenie szansy na zakup. Taka konstrukcja treści sprzedażowych idealnie wpisuje się w strategię operowania strachem.

Wezwanie do działania

Oczywiście w każdym tekście sprzedażowym powinno znaleźć się wezwanie do działania. Dzięki niemu możliwe będzie wygenerowanie takiej konwersji, na jakiej nam zależy. Niezależnie od tego, czy zbieramy leady do bazy, dystrybuujemy bezpłatne materiały promocyjne, zachęcamy do zapisu na konsultacje, czy też oferujemy zakup produktu lub usługi tu i teraz, zawsze musi być przy tym wezwanie do działania. Odpowiednio wyeksponowane i wplecione w treść sprzedażową przełoży się na wzrost konwersji.

Tak pokrótce wygląda sztuka pisania dobrej jakości treści sprzedażowych. Szukasz pomocy w tworzeniu treści na swoją witrynę? Jako doświadczona agencja SEO z przyjemnością pomożemy – napisz do nas!

Negative Space / pexels.com

Spis treści

Spis treści

  • Postaw na prostotę i konkretny przekaz
  • Dostosuj przekaz do grupy docelowej
  • Bezpośredni przekaz
  • Operuj strachem
  • Budowanie historii
  • Ograniczenie czasowe
  • Wezwanie do działania

Zastanawisz się, dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?

Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.