Google AdWords

Reklama Google AdWords pomoże Ci dotrzeć z Twoją ofertą do osób,
które naprawdę będą nią zainteresowane.

Krótki przewodnik po Google AdWords

Musisz natychmiast dotrzeć do nowych klientów? Potrzebujesz szybko pierwszych wyników? Pozycjonujesz już swoją stronę internetową, ale chcesz pozyskać jeszcze więcej wyświetleń witryny?

Zainteresuj się Google AdWords. Nie masz czasu na szukanie artykułów w internecie? Poniżej znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.

Google AdWords - płatne linki w wynikach wyszukiwania

Wykupienie reklam Google AdWords pozwoli Ci w czasie rzeczywistym docierać z ofertą do osób, które wpisują w okno wyszukiwarki słowa sugerujące, że mogą być realnie zainteresowane zakupem.

Zainteresuj się Google AdWords. Nie masz czasu na szukanie artykułów w internecie? Poniżej znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.

Ścigała Cię kiedyś jakaś grafika? Widziałeś ją niemal na każdej otworzonej przez siebie stronie? A może zirytowałeś się, wyłączając pojawiające się komunikaty na YouTube?

W każdym z tych przypadków padłeś ofiarą Google AdWords.




Chcesz wiedzieć więcej?

Zajrzyj tutaj

Na czym to polega?

Google AdWords działa w systemie aukcyjnym. Użytkownik zobaczy tylko te reklamy, które osiągną najlepsze wyniki. Pod uwagę brany jest cały szereg różnych elementów

  • dopasowanie do zapytania odbiorcy,
  • jakość kampanii,
  • konkurencja,
  • budżet przeznaczany na reklamy i wiele, wiele innych.

Za każdym razem Twoja reklama rywalizuje z kampaniami innych podobnych firm, które chcą wyświetlić swój komunikat w tym samym miejscu. Przestrzeń reklamowa jest jednak ograniczona i nie wystarcza jej dla wszystkich. Dlatego Google przeprowadza w ułamku sekund aukcję i wyłania zwycięzców.

Co zrobić, żeby wygrać aukcję?

W kampanii Google AdWords ma znaczenie bardzo wiele czynników. Kilka najważniejszych z nich to wybór odpowiednich słów kluczowych, ich dopasowanie, wynik jakości, treść reklam, budżet, rozszerzenia reklam, lokalizacja, harmonogram, strona docelowa, poprawne wgranie kodu konwersji itp.

Kampania wymaga stałej optymalizacji. Na podstawie zebranych danych trzeba wprowadzać do niej ciągłe zmiany. Tylko wtedy zacznie przynosić pożądane efekty.

Ustawienia kampanii mają zasadniczy wpływ na udział w wyświetleniach. Im lepsza kampania, tym częściej jej reklamy będą pokazywane w wyszukiwarce. To z kolei przełoży się na pozyskanie nowych klientów.

Google AdWords wymaga czasu, uwagi i umiejętności. Dlatego warto powierzyć ją komuś doświadczonemu, kto nie przepali Ci niepotrzebnie budżetu. A o to w Google AdWords bardzo łatwo.

Rodzaje reklam w Google AdWords
Czym charakteryzują się poszczególne reklamy?

Zapytaj o ofertę

AdWords - reklama skrojona na miarę

Różne rodzaje reklam w Google AdWords pozwalają spełnić odmienne potrzeby reklamodawców. Reklamy powinny być dopasowane do profilu promowanej firmy, rodzaju oferowanych usług czy produktów. Ogromną rolę odgrywa ponadto budżet przeznaczony na działania.

Dotrzesz do zainteresowanych odbiorców

Dzięki Google AdWords możesz przekierować na swoją stronę użytkowników, którzy aktywnie poszukują firm podobnych do Twojej. System pozwala ponadto dotrzeć do odbiorców, którzy, choć sami niczego nie szukali, mogą być zainteresowani Twoją ofertą z racji swojego hobby, wieku, płci czy stanu rodzinnego.

Jak to wygląda?

Najpopularniejszy format. Gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarce frazę, Google wyświetla mu reklamy, które zwyciężyły w aukcji. Reklama zawiera klikalny nagłówek, dzięki temu użytkownik jest kierowany do Twojej strony internetowej.

Najważniejszą rolę gra tutaj tekst reklamy. To on przyciąga uwagę odbiorcy. On przekazuje mu najważniejsze informacje i zachęca do interakcji.

Jeżeli strona internetowa spełni jego oczekiwania, istnieje duża szansa na to, że stanie się Twoim nowym klientem.

Google AdWords działa w systemie aukcyjnym. Użytkownik zobaczy tylko te reklamy, które osiągną najlepsze wyniki. Pod uwagę brany jest cały szereg różnych elementów

Jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów

Wolisz przyciągnąć wzrok swoich potencjalnych klientów za pomocą grafiki? Wykorzystaj reklamę graficzną w sieci reklamowej.

Możesz ją wyświetlić na stronach o konkretnej tematyce (zbliżonej do Twojej działalności), pokazać odbiorcom o określonych zainteresowaniach, miejscu zamieszkania, wieku czy stanie rodzinnym.

Możliwości jest naprawdę dużo.

Remarketing czyli reklamy,
które podążają za użytkownikiem

Chciałbyś przekonać do skorzystania ze swoich usług osoby, które już były na Twojej stronie, ale nie dokonały konwersji? Pomoże Ci w tym remarketing. Reklamy będą „ścigały” odbiorców i regularnie przypominały im o Twojej ofercie.

Remarketing świetnie sprawdza się zwłaszcza przy droższych usługach, które wymagają dłuższego zastanowienia, jak kino domowe, wycieczka zagraniczna czy kosztowny instrument muzyczny.

Potrafi też nakłonić do interakcji osoby, które podczas pierwszej wizyty na stronie oparły się pokusie zakupów - przykładowo nie kupiły zjawiskowej sukienki, fajniej książki lub płyty.

Wyeksponuj konkretne produkty

Rozwiązanie stworzone dla sklepów internetowych. Sam z pewnością wiesz, jak ciężko wyeksponować większą liczbę produktów (zwłaszcza jeżeli są ich setki albo nawet tysiące). Jednocześnie chciałbyś, żeby każdy przedmiot był widoczny dla potencjalnych klientów. Do tego służą właśnie kampanie produktowe.

Reklama w kampaniach produktowych to niewielka grafika ze zdjęciem sprzedawanego przedmiotu, jego ceną i nazwą. Jest wyświetlana użytkownikowi na samej górze wyników organicznych po wpisaniu przez niego odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę.

Dzięki swojej formie i umiejscowieniu przyciąga wzrok. Widoczna cena sprawia, że w reklamy produktowe klikają tylko naprawdę zainteresowani odbiorcy.

Światła, kamera, akcja!

Starasz się być na bieżąco ze współczesnymi trendami? Zdajesz sobie sprawę z tego, że wideo cieszy się obecnie ogromną popularnością wśród odbiorców? Google również o tym wie. Dlatego umożliwia użytkownikom Google AdWords reklamowanie się na YouTube.

Dzięki tej nowoczesnej formie promocji masz szanse dotrzeć do wielu zróżnicowanych grup odbiorców.

Czemu Google AdWords jest tak skuteczne

Google AdWords (zwłaszcza reklamy tekstowe w wyszukiwarce, kampanie produktowe i remarketing) trafia do osób, które aktywnie poszukują konkretnych usług i produktów w sieci.

To grupa, którą najłatwiej przekonać do dokonania konwersji - najlepiej rokujący potencjalni klienci.

Inwestując w Google AdWords, pojawiasz się ze swoją reklamą dokładnie tam, gdzie poszukują Cię zainteresowani internauci.

Reklama graficzna w sieci reklamowej i reklamy na YouTube wzbudzają z kolei potrzebę skorzystania z oferty u osób, które same niczego nie szukały. Ich zainteresowania, wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy status rodzinny wskazują jednak, że reklamowany produkt lub usługa mogą ich zaintrygować i skłonić do pożądanej interakcji.

Czy Google AdWords jest dla Ciebie?

W większości przypadków Google AdWords sprawdza się bardzo dobrze i wpływa na wzrost przychodów firmy.

Warunkiem powodzenia działań jest przede wszystkim opłacalny koszt pozyskania klienta. Dlatego warto oddać kampanię w ręce specjalisty, który będzie wiedział, jak ją odpowiednio ustawić, żeby przynosiła oczekiwany zwrot z inwestycji.

Chciałbyś wiedzieć, jak to wygląda w Twoim przypadku? Skontaktuj się z nami.