Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : SEO
14 lutego 2022

Ważnym krokiem w pozycjonowaniu stron jest pozyskiwanie linków na wysokiej jakości serwisach, które mają bardzo dobre parametry SEO. Problem w tym, że określenie tego nie jest łatwe – trzeba by poświęcić mnóstwo czasu na ręczną analizę odnośników prowadzących do danej strony i dopiero wtedy ewentualnie stwierdzić, że warto na niej zdobyć link. Z pomocą przychodzą Ci narzędzia do analizy parametrów SEO strony. Jednym ze wskaźników, które oceniają moc domeny, jest Domain Authority. Na czym on polega?

Co to jest Domain Authority

Popularne firmy, które oferują użytkownikom narzędzia do analizy profilu linkowego witryn, utworzyły również parametry, za pomocą których oceniają moc domen, aby internauci mogli je stosunkowo łatwo porównać. Jednym z nich jest Domain Authority od MOZ. Wskazuje on na siłę domeny oraz związek witryny z jej branżą i tematyką. To komercyjny wskaźnik, który ocenia serwisy w skali od 0 do 100. Im wyższe jest DA, tym teoretycznie dana domena ma lepsze parametry SEO.

Jak sprawdzić, ile wynosi DA dla danej domeny? Skorzystaj z narzędzia, które dostępne jest tutaj – https://analytics.moz.com/pro/link-explorer/home Aby uzyskać tę informację, nie musisz mieć wykupionego płatnego pakietu w ramach oferty tej firmy – Domain Authority sprawdzisz bez opłat.

Źródło: https://analytics.moz.com/pro/link-explorer/, 03.02.2022

MOZ jest narzędziem, które ponadto daje Ci dostęp do szczegółowych informacji na temat profilu linkowego danej domeny. Z przykładowymi danymi możesz się zapoznać bez ponoszenia kosztów, ale jeśli chcesz sprawdzić wszystkie, które zgromadziło to narzędzie, to musisz już liczyć się z wydatkiem. W przypadku gdy chcesz tylko przez pewien czas korzystać z tego rozwiązania, masz możliwość testowania aplikacji przez 30 dni. Później koszt wynosi 179 dolarów miesięcznie – według danych z lutego 2022 roku.

Jak poprawić Domain Authority?

Wynik osiągnięty w MOZ zależy od wielu czynników. Jeśli chcesz go poprawić, to przede wszystkim powinieneś zacząć zdobywać wartościowe linki prowadzące do Twojej strony. W uproszczeniu warto, aby miały one dużo wyższy Domain Authority niż w przypadku domeny, dla której zdobywasz odnośniki. Profil linkowy to jednak nie wszystko. Jeśli chcesz osiągnąć lepszy rezultat, to powinieneś również zwrócić uwagę na optymalizację strony pod względem innych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Pamiętaj jednak, że zdecydowanie łatwiej jest poprawić wynik np. z 5 na 20 niż z 60 na 65. Im wyższy rezultat, tym więcej pracy może kosztować osiągnięcie założonego celu.

Poza profilem linkowym oceniana jest jakość treści w witrynie, sygnały z serwisów społecznościowych, a także ogólna wydajność SEO strony. Powinieneś zoptymalizować m.in. linkowanie wewnętrzne. Pamiętaj jednak, że największy wpływ na DA mają linki prowadzące do domeny. To ich jakości warto przywiązać szczególną uwagę, jeśli zależy Ci na wyższym wyniku.

Pamiętaj również, że czym innym są Domain Authority oraz Page Authority. Otóż pierwszy ze wskaźników jest oceną całej domeny, natomiast drugi tylko wybranej strony serwisu, np. poradnika, produktu czy kategorii i innych.

Domain Authority a pozycja w Google

Źródło: https://moz.com/blog/comprehensive-analysis-domain-authority, 03.02.2022

Nie jest jednak tak, że powinieneś opierać pozycjonowanie sklepów i innych witryn na budowaniu jak najwyższego wskaźnika DA. Nie ma takiej reguły, że witryna, która osiąga większy wynik, będzie zajmować wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że jest to parametr komercyjny, zewnętrzny, a nie opracowany przez Google. Ponadto, tak jak z każdym tego typu wskaźnikiem, można nim manipulować i nie zawsze wysoki wynik osiągnie wartościowa strona. Kiedy agencja SEO buduje profil odnośników dla Twojej witryny, to nie analizuje wyłącznie tego typu parametrów, ale również wiele innych oraz na tej podstawie podejmuje decyzję, czy umieszczenie odnośnika w danym serwisie jest trafionym posunięciem.

Headway / unsplash.com

Spis treści

Spis treści

  • Co to jest Domain Authority
  • Jak poprawić Domain Authority?
  • Domain Authority a pozycja w Google

Zastanawisz się, dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?

Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.