29 maja 2018

Tych agencji powinieneś się wystrzegać!

Wbrew pozorom wybór agencji SEO, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony nie jest najłatwiejszy, a przyczyn takiej sytuacji jest kilka. Należą do nich m.in. brak odpowiedniej wiedzy, dociekliwości i zaangażowania klientów, którzy często wybierają „pierwszą lepszą” ofertę, jaka jest im przedstawiania a także nieuczciwość samych agencji. Poniżej podpowiadamy, jakie elementy przedstawianej Ci oferty SEO powinny wzbudzić Twoją czujność, a tym samym jakich agencji powinieneś się wystrzegać.

 

Niska cena, szybkie i spektakularne efekty

 Sprawa wydaje się dosyć oczywista: nie możesz dać się nabrać na obietnice uzyskania nierealnie szybkich rezultatów SEO w postaci osiągnięcia w niezwykle krótkim czasie pierwszych pozycji, płacąc przy tym bardzo małe kwoty. Pozycjonowanie jest procesem czasochłonnym i osiągnięcie TOP 10, czy też TOP 5 w zdecydowanej większości przypadków wymaga wielu miesięcy pracy.

 Ponadto, zbyt niska cena za SEO również powinna wzbudzić Twoje wątpliwości. Pamiętaj, że koszt miesięczny pozycjonowania jest uzależniony od kilku elementów, w tym konkurencyjności fraz, na jakie chcesz się pozycjonować. Im bardziej konkurencyjne frazy, tym większy koszt miesięczny  SEO. Jeśli pozycjoner oferuje Ci szybki rezultat w krótkim czasie, najprawdopodobniej chce do tego wykorzystać techniki zakazane przez Google i szybko wzbogacić się na Twoich oczekiwaniach.

 

Gwarantowane pozycje

 Żadna agencja SEO nie może Ci zagwarantować konkretnego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania i nie może obiecać, że raz osiągnięta pozycja będzie „Twoja” już na zawsze. Punkt ten łączy się w pewien sposób z powyższym, ponieważ SEO to praca ciągła. Polega nie tylko na odpowiedniej optymalizacji strony, ale również na bieżącym reagowaniu na wszelkie zmiany w algorytmach Google.

 Zmieniają się algorytmy, dochodzą nowe aktualizacje, Twoja strona też się rozbudowuje. Rozsądny pozycjoner ma tego świadomość i nie będzie obiecywał swojemu klientowi stabilnych pozycji osiągniętych szybko i zagwarantowanych na bardzo długi czas. Jeśli natomiast takie zapewnienia otrzymałeś… czas odrzucić taką ofertę.

 

Brak optymalizacji strony

 Nie ma innej drogi do zbudowania stabilnych pozycji oraz ciągłego rozwoju Twojej strony bez przeprowadzenia profesjonalnej i gruntownej optymalizacji. SEO to inwestycja długotrwała – tak samo jest z optymalizacją, której nie dokonuje się w ciągu kilku dni. Niestety, wciąż wiele firm SEO opiera swoje działania jedynie na kupowaniu linków do serwisu. Metoda ta może i będzie skuteczna, jednak na pewno na krótki czas, a w konsekwencji strona zostanie ukarana przez Google.

 Pamiętaj, aby przed podpisaniem umowy porozmawiać z pozycjonerem o audycie strony, nakreśleniu jej strategii pozycjonowania, analizie konkurencji i optymalizacji obejmującej wszystkie jej najważniejsze obszary. Jeśli pozycjoner od samego początku sam proponuje i przedstawia właśnie taki sposób działania możesz być pewien, że chce działać wyłącznie z myślą o wysokich pozycjach i rozwoju Twojej strony, a nie szybkim zysku.

 

Możesz mieć wszystko w krótkim czasie

Nie wierz agencji, która zapewnia Cię, że możesz zająć pierwsze miejsca w wyszukiwarce Google na dowolną frazę – jest to nieprawda. Jeśli prowadzisz mały, znany na rynku lokalnym biznes nie znajdziesz się wyżej w wynikach wyszukiwania niż firma, która prowadzi podobną, lub taką samą jak Twoja działalność ale jest znana na całym świecie.

 Nie znaczy to jednak, że nie powinieneś się pozycjonować, musisz to tylko robić odpowiednio do swoich potrzeb i możliwości. Pozycjoner powinien zaproponować Ci m.in. lokalne słowa kluczowe i frazy long tail, dopasować frazy do Twojej działalności, przeanalizować konkurencję. Ponadto, rzetelny pozycjoner zaproponuje Ci również inne, dodatkowe źródła pozyskujące ruch na stronie.

Powrót do listy