2 września 2019

W jaki sposób zwiększyć sprzedaż na stronie WWW?

Możesz mieć piękną, nowoczesną i bogatą w profesjonalne teksty stronę WWW. Możesz mieć atrakcyjną, zapadającą w pamięć domenę. Jeżeli prowadzisz e-biznes, potrzebujesz jednak czegoś absolutnie kluczowego – SPRZEDAŻY. Tylko niewielka część internautów, którzy trafiają do e-sklepu, dokonuje w nim zakupów. Jak wygląda ich ścieżka? Skąd trafiają? Jak sprawić, żeby było ich więcej?

Działania agencji SEO, takiej jak nasza, ukierunkowane są na wzrost liczby odwiedzin poprzez podniesienie pozycji stron WWW naszych klientów w wynikach wyszukiwania w Google. To z kolei przekłada się na konwersję, gdyż najchętniej klikane są pozycje znajdujące się na samym szczycie wyników wyszukiwania.

Jednym z pierwszych kroków, który przeprowadzamy na stronie naszego klienta, jest intensywna analiza kluczowych na stronie liczb. Wierzymy bowiem, że one nie kłamią. W dzisiejszym artykule pragniemy w kilku zdaniach podzielić się wiedzą na temat tego, w jaki sposób interpretować statystyki odwiedzin strony WWW i dlaczego jest to kluczowe działanie do zwiększenia sprzedaży.

 

Google Analytics daje nam dane niezbędne do zwiększania ruchu na stronie

 

Do badania liczby odwiedzin posłuży nam Google Analytics. Jest to darmowe narzędzie giganta z Mountain View, które możemy zainstalować na stronie. Pomoże ono zbadać skąd trafiają do nas internauci (z których stron, z jakich reklam, z których mediów społecznościowych?), jak wygląda ich ścieżka, na jak długo się zatrzymują i w którym momencie opuszczają stronę. Dowiemy się ile mają lat, jakiej są płci oraz z jakiej przeglądarki korzystają.

Wyniki w Google Analytics pokazują również które działania marketingowe przynoszą efekty, a które wymagają poprawy. Dane te dają więc nam wiedzę na temat tego, jak skuteczne są procesy na stronie np. proces zakupowy. Jaka jest liczba porzuconych koszyków? Na którym etapie formularza zamówienia internauta opuszcza stronę? Naszym zadaniem jest wyciągnąć wniosek DLACZEGO to robi.

 

“Zły wynik” czy kluczowa informacja?

 

Jeśli notujemy wejścia na krótki czas, a potem widzimy, że taki internauta szybko wychodzi, oznacza to, że nie dostał tego, czego oczekiwał. Mamy wtedy największe pole do popisu, ponieważ może to oznaczać, że reklama w Google lub na Facebooku była źle przygotowana i/lub nietrafiona. Kolejnym wnioskiem, jaki możemy wyciągnąć może być to, że strona pozycjonowana jest na nieodpowiednie frazy kluczowe i należy je zmienić. Efektem tych działań z zakresu pozycjonowania – nasycenia treści w słowa kluczowe – będzie zwiększenie ruchu osób realnie zainteresowanych produktami lub usługami oferowanych przez naszego klienta, a nie przypadkowych odwiedzających.

Kiedy wchodzimy do Google Analytics, to nie robimy tego po to, aby płakać nad słabymi wynikami np. konwersji, lecz po to, aby przygotować listę rzeczy, które krok po kroku będziemy poprawiać. Być może wystarczy skrócić formularz zamówienia? Być może należy rozbudować teksty? Być może należy poprawić linkowanie wewnętrzne, żeby internauta nie zapętlał się i we frustracji nie opuszczał strony? Być może warto wzmocnić budowę marki na którymś z mediów społecznościowych, na którym ma swój profil, ponieważ stamtąd pochodzi największy ruch? Zachowania internautów na stronie to skarbnica wiedzy dla strategii marketingowej, którą opracowujemy dla naszych klientów. Przygotować taką strategię dla Ciebie?

Powrót do listy