14 marca 2018

Pozycjonujesz stronę? Analizuj swoją konkurencję!

Wydaje Ci się, że analiza konkurencji jest zupełnie niepotrzebna, aby osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce? Uważasz, że najważniejsze jest, aby Twoja strona została dobrze zoptymalizowana? Jest w tym prawda, ale tylko jej… połowa. Jeśli nie monitorujesz poczynań swojej konkurencji, po lekturze poniższego artykułu, z pewnością zaczniesz.

 

Dlaczego powinieneś monitorować działania konkurencji?

Po pierwsze po to, aby odpowiednio zoptymalizować swoją stronę a po drugie, aby wykorzystać w swojej strategii pozycjonowania ewentualne błędy konkurencji. Pytanie o możliwość analizy konkurencji powinno być jednym z tych, które przed podpisaniem umowy zadasz wybranej agencji SEO. Analizę konkurencji powinieneś połączyć z przeprowadzonym audytem swojej strony – tylko połączenie tych dwóch elementów sprawi, że przyjęta strategia SEO naprawdę będzie miała uzasadnienie i co najważniejsze – realne szanse na powodzenie.

 

Jak znaleźć konkurenta?

Pierwszym krokiem powinno być znalezienie swoich konkurentów. Jeżeli już od dłuższego czasu działasz na rynku z pewnością wiesz, z kim chciałbyś konkurować. Jeżeli dopiero rozkręcasz biznes, musisz zacząć od postaw, najlepiej w towarzystwie swojego specjalisty SEO. W tym celu i w odpowiedzi na wiele pytań, z pewnością pomogą Ci również ogólnodostępne narzędzia, pomagające porównać m.in. content na stronie konkurenta, czy też frazy, na jakie się pozycjonuje.

 

Przeanalizuj frazy

Wraz ze swoim pozycjonerem skupcie największą uwagę na analizie fraz kluczowych, na które Twoja konkurencja pojawia się wysoko w wyszukiwarce Google lub innej. Najważniejsza jest liczba fraza zaindeksowanych oraz frazy znajdujące się w TOP 10. Po drugie, należy przeanalizować rodzaj i budowę fraz (krótki ogon czy długi ogon).

 

Przyjrzyj się treści na stronie

W tym celu musisz zajrzeć nieco głębiej strony konkurenta i przeanalizować treść na stronie. Zobaczysz więc, czy treści są rozbudowane i czego dotyczą. Ponadto, dzięki temu możesz łatwo wysunąć wnioski, jakich treści brakuje na stronie konkurenta i wykorzystać je na swojej witrynie. Porównać poszczególne sekcje i strony docelowe, nasycenie treści oraz ich jakość.

 

Co jeszcze możesz sprawdzić?

Nie powinieneś pominąć również takich elementów, jak na przykład liczba posiadanych produktów w sklepie oraz sposób ich umieszczenia (o wiele bardziej wartościowe są produkty z unikalnym opisem niż jedynie wrzucenie zdjęcia i ceny), rodzaj i wartość linków, jakie zdobywasz Ty a jakie zdobywa konkurencja, struktura serwisu, zasady budowy serwisu zgodnie z wymogami UX, dostosowanie strony do rządzeń mobilnych czy też porównanie prowadzonych działań off-page.

Jak widzisz, ilość informacji, jakie możesz pozyskać analizując swoją konkurencję jest ogromna! Każda z nich może w realny sposób przyczynić się do wzmocnienia Twojej pozycji względem największych konkurentów. Warto to wykorzystać!

Powrót do listy