3 października 2019

Pozycja stron w wynikach wyszukiwania Google – od czego zależy?

Wielu naszych klientów, którzy mają do czynienia z pozycjonowaniem pierwszy raz w życiu, pytają nas, od czego zależy pozycja w wynikach wyszukiwania. Zastanawiają się, jak to jest, że ich konkurencja wyświetla się na pierwszej stronie wyników Google, natomiast ich firmowe strony zajmują dalsze lokaty. W tym tekście przedstawimy Ci dwa pierwsze (i główne) czynniki, które są w tym zakresie decydujące.

O tym, które strony wyświetlają się w TOP 3 lub TOP 10 decyduje algorytm Google. Roboty Google regularnie skanują Internet i indeksują wszystkie strony WWW. Ma to na celu ustalenie tego, które z patform dają internautom więcej, a które mniej wartości.

 

Co stanowi główne kryterium oceny?

 

1. Ilość i jakość TREŚCI na stronie

 

Nie bez powodu świadomi przedsiębiorcy dokładają do swoich sklepów internetowych blogi, słowniki pojęć, inspiracje i inne działy, które można zapełnić przemyślaną, unikalną i dopasowaną do komunikacji marki treścią. Linkowanie wewnętrzne oraz podpinanie produktów ze sklepu pod wątki we wpisach blogowych to zawsze doskonały pomysł.

Celem content marketingu powinno być tworzenie takich opisów, artykułów i postów, które będą w pierwszej kolejności dawały wiedzę i inspirację czytelnikom, a w drugiej będą dopasowane do wymogów algorytmów Google (będą bogate w słowa kluczowe). Chodzi przede wszystkim o to, aby rozwiązywały problemy ludzi. W e-biznesie, tak jak i w życiu, działa zasada “jakiego rodzaju ziarno siejesz, takie plony zbierać będziesz”.

Jeżeli będziemy regularnie dawać rozwiązania na bolączki czytelników i sprawiać, że ich życie będzie choć trochę lepsze, odwdzięczą się zaufaniem, przywiązaniem i… Zamówieniami. Dla Google natomiast będzie to sygnał, że strona jest często aktualizowana, a więc się rozwija poprzez ciągle zwiększającą się na niej ilość treści.

 

2. Ilość i jakość LINKÓW, prowadzących z innych stron

 

Wyobraź sobie, że piszesz coś ciekawego na swoim fanpage’u na Facebooku, który przypadkiem odwiedziła Jolanta Kwaśniewska. Tak jej się to spodobało, że udostępniła ten post na swojej tablicy. Nagle, ni stąd ni zowąd kompletnie obcy ludzie masowo klikają w “Lubię to!” na Twoim fanpage’u.

 

Jeżeli silniejsza marka poleca Twoją stronę/ firmę /Ciebie, jesteś w oczach jej obserwatorów wartością!

 

Podobnie tę sytuację interpretuje Google. Jeśli do Twojej strony linkują inne serwisy, które mają większą odwiedzalność, są chętnie czytane i szanowane przez internautów, Google uznaje Twoją stronę za wartościową i godną wysokich wyników. Proces budowania takich połączeń z innych stron, nazywamy w świecie SEO link-buildingiem. Im więcej wartościowych linków, tym większe szanse na wysokie pozycje.

Aby strona WWW wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania, algorytm Google musi ją uznać za wartościową. Wysokiej jakości, przemyślane treści oraz mocne linki są najważniejszymi elementami tego procesu. W kolejnym wpisie przekażemy, jakie znaczenie w osiąganiu wysokich pozycji w wynikach mają ruch na stronie oraz wielkość serwisu.

Powrót do listy