11 października 2019

Pozycja stron w wynikach wyszukiwania Google – domena i linkowanie wewnętrzne

W poprzednim wpisie dzieliliśmy się informacjami na temat tego, od czego zależy pozycja strony WWW w wyszukiwarce Google. Wskazaliśmy na dwa ważne elementy: 1. Ilość i jakość TREŚCI na stronie, 2. Ilość i jakość LINKÓW, prowadzących z innych stron. Tych czynników jest około 200, jednak w tym i kolejnych wpisach chcielibyśmy wyodrębnić najważniejsze. W dzisiejszym artykule opiszemy, jak ważne w pozycjonowaniu są: domena oraz linki wewnętrzne.

Domena – fakty i mity

Domena, czyli Twój unikalny adres internetowy to ważny element w strategii pozycjonowania. Jest ona potrzebna do tego, aby każdy internauta po wpisaniu w oknie wyszukiwania np. niezwiazani.pl trafił na naszą stronę. Wskazane jest, aby była zapamiętywalna i choć trochę odpowiadająca branży, w której działasz.

Gdy sprawdzamy historię domeny naszych klientów, bierzemy pod uwagę takie czynniki:
– wiek;
– ilość i jakość linków;
– kary (np. filtry lub bany).

Wszystkie działania prowadzone w trakcie istnienia domeny mają ogromne znaczenie dla procesu pozycjonowania. Jeżeli istnieje od wielu lat, ale nie prowadzą do niej żadne linki, w niczym nie jest lepsza od nowej. Mitem jest więc, że im starsza domena, tym lepiej. Jeśli była w jakiś sposób zaniedbana lub były na nią nałożone kary, jej imponujący wiek nie będzie zbyt pomocny.

Nie bez znaczenia będzie również właściciel domeny. Zmiana właściciela może doprowadzić do usunięcia historii domeny, w tym linków przychodzących, które do niej kierują. Jeśli kupujesz istniejącą domenę, może się zdarzyć tak, że będziesz musiał budować jej historię od nowa.

Linkowanie wewnętrzne – dlaczego jest tak ważne?

Linkowanie wewnętrzne można porównać do zaproszenia, aby internauta został na stronie jak najdłużej, zachęcając go do eksploracji treści oraz produktów/usług. Proces ten ma mnóstwo zalet:

  • generuje optymalny przepływ ruchu w obrębie zawartości strony;
  • zapewnienia użytkownikowi dostęp do uporządkowanych zasobów;
  • pozytywnie wpływa na widoczności strony w wyszukiwarce Google.

Linkować można pomiędzy podstronami,np. zachęcając do przejścia do zakładki “Kontakt”, “Sklep” lub innego miejsca, do którego chcemy, aby dotarł internauta. Idealnym miejscem na efektywne linkowanie wewnętrzne jest blog. Dobrze skonstruowany wpis blogowy rozwiązuje problemy klientów, inspiruje ich oraz stanowi nienachalne zachęcanie do zakupów. Dzieje się to właśnie za pomocą umieszczanych we wpisach linków, które kierują do stron produktowych. Taki zabieg charakteryzuje się wysoką skutecznością zarówno w sklepach internetowych jak i na stronach wizytówkowych.

Dobrze skonstruowane linkowanie wewnętrzne można także porównać do wciągającego serialu – gdy kończymy jeden odcinek, mamy ochotę na więcej. Wzbudza w nas różnego rodzaju emocje – od zaciekawienia po ekscytację. Widoczne to jest na stronach sklepów internetowych, których właściciele są jednocześnie pasjonatami tego, co sprzedają. Wyobraź sobie zapalonego motocyklistę, którego życiowym hobby jest przemierzanie przez nieznane lądy, fotografia i jednocześnie testowanie różnego rodzaju akcesoriów motocyklowych, które ma w swojej ofercie. Podróż po jego stronie będzie dla amatorów motocyklarstwa niesamowitą przygodą, którą będą chcieli uwieńczyć kupnem np. nowego kasku.

Powrót do listy