11 czerwca 2019

Jak działa Google?

Wyobraź sobie, że nie istnieje Internet. Za każdym razem, kiedy poszukujesz jakiejś firmy lub chcesz się czegoś dowiedzieć, idziesz do gigantycznej biblioteki i przeszukujesz setki indeksów. Już po tygodniu krzyczysz radośnie „Mam to!”, ponieważ tak „szybko” udało Ci się dotrzeć do odpowiednich kart. Na szczęście dzisiaj możesz to zrobić w ciągu paru sekund.

Dane, wszędzie dane…

 

Generowanie danych to nieustający proces, w którym biorą udział naukowcy, badacze i ale też zwykli zjadacze chleba. Chcemy żyć lepiej. Chcemy się skuteczniej leczyć. Chcemy się rozwijać. Chcemy miło spędzać czas. Do tego wszystkiego potrzebujemy stałych eksperymentów, odkryć rozwoju i poszerzania wiedzy. Na szczęście niemal każdego dnia docierają do nas informacje z całego świata o nowych dziełach literackich, usprawnieniach, wynalazkach i lekach.

Czy wiesz, że w ostatnich 24 miesiącach człowiek stworzył więcej informacji, niż od początku istnienia cywilizacji?

Google wzięło na swoje barki karkołomną, wydawałoby się, misję. Każdego dnia zbiera i porządkuje zasoby informacji z całego świata, a następnie umożliwia internautom dostęp do nich w najbardziej precyzyjny sposób. Google pobiera informacje m.in. ze stron WWW, danych wprowadzonych do Google Moja Firma oraz Mapy Google, publicznych baz danych, skanów książek oraz wielu innych miejsc.

Praca z laptopem

 

„Czy chodziło Ci o…?”

 

Odnajdywanie danych, które Cię interesują odbywa się za pomocą flagowego produktu giganta z Mountain View – wyszukiwarki Google, która wręcz “myśli” za użytkownika i podpowiada mu, gdy ten wpisuje zaskakującą frazę. Sugeruje mu wtedy „Czy chodziło Ci o…?” Jak to się dzieje, że po wpisaniu lub podyktowaniu hasła, które Cię interesuje, błyskawicznie wyświetlają się setki wyników? Innymi słowy, jak działa Google?

Kiedy ktoś np. właściciel firmy dodaje nową stronę, Googlebot (robot Google) natychmiast składa mu wizytę, w celu rozpoznania jej tematyki. Codziennie przeszukuje też aktualizacje na stronach już obecnych w sieci. Dane, które pozyskuje na temat nowych witryn oraz te związane ze zmianami na istniejących, umieszczane są do indeksu Google.
Googlebot skanuje, analizuje i zapisuje wszystkie strony, z których następnie tworzy ogromny rejestr wszystkich występujących na nich słów. Gdy wpisujesz do wyszukiwarki np. „tatuaż Poznań”, tysiące komputerów zaczyna przeszukiwać indeks, aby wyświetlić te strony, które uzna za najbardziej pasujące. Istnieje ponad 200 czynników, które bierze pod uwagę.

SEO

 

Google vs. pozycjonowanie

 

Działania wyszukiwarki Google można przyrównać do wnikliwego detektywa. Odrzuca te strony, które tylko udają, że mają odpowiedzi na pytania zadane przez internautę. Nie wyświetla tych, które starają się przyciągnąć słowami kluczowymi, jednak nie kryje się za nimi oczekiwana przez pytającego wartość. Pracuje bezustannie, aby pokazywać użytkownikom sieci wyłącznie takie witryny, które okażą się wartościowe i pomogą w rozwiązaniu określonych problemów.

Działania agencji SEO to ciągła analiza tego, w jaki sposób zmieniają się zachowania internautów, co przekłada się na funkcjonowanie wyszukiwarki Google. Przykładowo, jeszcze parę lat temu wyszukiwanie głosowe nie było zbyt popularne w Polsce. W 2019 roku coraz więcej osób dyktuje, zamiast wpisywać wyszukiwaną frazę do wyszukiwarki Google. Bezpośrednio wpływa to w sposób, w jaki należy konstruować strony WWW.

Nasza praca (pozycjonowanie) to szereg czynności, mających na celu umieszczenie stron naszych klientów jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Oznacza to wprowadzanie różnorodnych zmian na Twojej stronie i poza nią w celu ciągłego podnoszenia jej wartości w oczach robotów Google, a przede wszystkim ludzi. W końcu korzystamy z Internetu po to, aby znajdować rozwiązania na nasze problemy oraz miło spędzać czas.

Powrót do listy