20 maja 2019

Dlaczego warto pozycjonować?

Pozycjonowanie to dbałość o to, aby klienci widzieli Twoją ofertę w wynikach wyszukiwarki Google i zdecydowali się wejść na Twoją stronę www. To pilnowanie tego, żeby pokazywać, mówić i być dla nich widocznym z tym, co masz do zaoferowania.

25 lat temu wszystkich towarów i usług było mało. Wystarczyło prowadzić firmę, a klienci sami ustawiali się w kolejkach. Zainteresowanych było wielu, a dóbr i konkurencji niewiele. W dzisiejszych czasach sytuacja wygląda zgoła inaczej. O uwagę klientów ubiega się w zupełnie inny, często skomplikowany sposób. Dlatego, by przyciągnąć ich na swoją stronę, warto skorzystać z pomocy specjalistów.

Z roku na rok, coraz więcej konsumentów dokonuje zakupów online oraz szuka rozwiązań na swoje problemy w Internecie. Jest to jedna z głównych przyczyn, dla których warto zainteresować się pozycjonowaniem.

Ponad 32% całkowitej kwoty wydanej na reklamy w Internecie w 2018 roku zostało wydane w Google

W 2018 roku właściciele firm wydali na reklamy w Internecie 3,2 mld zł. Jest to wzrost o 13,3% względem roku 2017. Ponad 32% tej kwoty zostawili w Google (źródło: Starcom). W porównaniu z reklamą telewizyjną, wzrost wydatków na działania promocyjne w Internecie okazał się większy. W 2018 roku tylko o 6,3% wzrosły wydatki firm na reklamę w telewizji.

Można wysnuć wniosek, że przedsiębiorcy coraz mocniej dostrzegają moc Internetu, uznając go za najkorzystniejsze miejsce do promowania swoich usług i produktów. Co ważne, w 2018 roku o ponad 30% zwiększyły się również budżety na link building, który jest jedną ze strategii pozycjonowania. Polega on na umieszczaniu linków do naszej strony na platformach o większym zasięgu i dobrej reputacji (źródło: Starcom).

Zakupy online

Niekorzystanie z usług SEO oznacza utorowanie drogi konkurencji

Pozycjonowanie ma coraz większy udział w budżetach marketingowych świadomych biznesmenów. Niekorzystanie z usług SEO oznacza pozostanie daleko w tyle, jeśli chodzi o widoczność naszej strony i oferty, względem konkurencji. Efektem będzie wypchnięcie naszej strony WWW na dalsze strony wyników wyszukiwania, na które prawie nikt nie zagląda.

Fakt, że właściciele firm coraz częściej wybierają wykorzystywanie swoich budżetów nie na reklamy telewizyjne, a na marketing internetowy, świadczy o zwiększającej się świadomości tego, gdzie realnie znajdują się ich klienci. Wyraźnie widać to również na przykładzie rosnącego segmentu e-commerce. Mimo iż sklepy stacjonarne wciąż cieszą się popularnością, często są dziś jedynie showroomem, w którym klienci mają możliwość zapoznania się z towarem, by następnie kupić do w sieci.

Ludzie coraz chętniej kupują online

Konsumenci nie są zbytnio przywiązani do zakupów tradycyjnych. Kupują tam, gdzie jest im wygodnie. Robią to w czasie, w którym sklepy stacjonarne bywają zamknięte (długo po pracy lub w niedziele niehandlowe). Stawiają na wygodę i dostępność. Właściciele marek, którzy dostrzegają te zachowania, przenoszą swoje budżety marketingowe do Internetu. Wiedzą, że im wcześniej zaczną to robić, tym większe szanse mają na pozostanie liderami w swoich branżach.

Zmiana nawyków konsumenckich, rozwój digitalizacji i ogólny rozwój Internetu spowodowały, że firma musi być widoczna w sieci, bo inaczej zacznie małymi krokami chylić się ku upadkowi. Warto zatem wykorzystywać siłę i możliwości wyszukiwarki, z której korzysta najwięcej potencjalnych klientów. Pozycjonowanie w Google to forma marketingu, na której efekty czeka się stosunkowo długo, ale za to są one zauważalne gołym okiem i przekładają się w bezpośredni sposób na zwiększenie ilości klientów, a tym samym – większy zysk. Reasumując, pozycjonowanie to skuteczna metoda docierania do klientów, a jego brak może skutkować zmniejszonym obrotem i wzrostem znaczenia konkurencyjnych firm.

Powrót do listy