12 lutego 2018

Algorytm Panda, czyli postaw na treść

Strona internetowa powinna być dla jej użytkownika użyteczna i wartościowa. Google premiuje w wynikach wyszukiwania strony zawierające unikalne, wartościowe i przydatne dla użytkownika treści. Dlatego też w 2011 roku wprowadzono algorytm Panda, który miał karać strony niskiej jakości, czyli takie, które dla odwiedzających je osób nie mają żadnej, realnej wartości. I tak, na pierwszy ogień poszły głównie strony spamerskie z dużą ilością treści zduplikowanych i nieprzydatnych. Jak bronić się przed Pandą, aby nie paść jej ofiarą?

 

Dokonaj gruntownej analizy treści na stronie
Krokiem, który musisz wykonać na samym początku, jest gruntowna analiza Twojej strony on-site. Powinieneś zwrócić uwagę na podstrony z tekstami niskiej jakości, wygenerowanymi automatycznie. Wyszukaj również te podstrony, które w ogóle nie posiadają treści. I koniecznie, pozbądź się tych zduplikowanych.

 

Panda – szansa dla małych stron?
W Pandzie swoich szans mogły upatrywać strony małe i średnie. Dlaczego? Ponieważ dzięki oryginalnym treściom i wartościowym informacjom na każdej podstronie,  znajdowały się w wynikach Google znacznie wyżej, niż np. duże strony z tekstami spamerskimi lub tworzonymi automatycznie.

Dlatego też w sieci znajdziemy coraz więcej stron z ciekawymi i wartościowymi dla użytkowników treściami, które nie stanowią tylko marketingowego przekazu, ale są faktycznie przydatne dla odwiedzających Twój serwis. Jeżeli prowadzisz mały lub średni serwis internetowy, nie obawiaj się konkurować z dużymi stronami – pracuj nad tym, aby Twoja witryna była przyjazna dla użytkownika i dobrze postrzegana w oczach Pandy.

 

Content przede wszystkim
Jeżeli po wprowadzeniu algorytmu dokonałeś na swojej stronie niezbędnych zmian, jesteś już o krok do przodu przed konkurencją. Nie oznacza to jednak, że nie musisz na bieżąco pracować nad swoją stroną. Panda premiuje wartościowy content dla użytkowników, oryginalny i unikatowy i to na nim powinieneś się skupić. Jak to zrobić?

– recenzje, artykuły, zapowiedzi, porady – zadbaj o to, aby Twoja strona była na bieżąco aktualizowana i wzbogacana nową, wartościową treścią. Użytkownik  chętniej będzie do niej wracał, jeżeli będzie wiedział, że za kilka dni znajdzie na danym serwisie znów coś nowego. Możliwości jest naprawdę wiele – wszystko zależy od tego, co sprzedajesz, co oferujesz, jaki jest profil Twojej działalności i w jaki sposób wykorzystasz potencjał swojej strony do przyciągnięcia na nią użytkownika – potencjalnego klienta

– postaw na unikatowość – nie musimy chyba mówić, że powinieneś unikać zdublowanych treści, sztucznych i automatycznych. Piszesz do realnego użytkownika Twojej strony – postaw na treści napisane przyjaznym  i zrozumiałym dla niego językiem. To one wpływają na to, jak długo użytkownik zostanie na Twojej stronie.

– weryfikuj obecność duplikatów i treści mało wartościowych – to praca ciągła, jednak bardzo opłacalna, nie tylko z punktu widzenia Twoich odbiorców, ale również robotów Google.

Powrót do listy