9 sierpnia 2019

3 kroki do tego, żeby Twój sklep internetowy sprzedawał

Zasady rządzące skutecznym e-marketingiem zmieniają się jak w kalejdoskopie. O jakich zmianach mowa? Maile z ofertami czyta coraz mniej osób, zasięgi wpisów na Facebooku spadają, a ludzie, zamiast wpisywać frazy kluczowe w wyszukiwarce Google, dyktują je. Coś, co kiedyś było nie do pomyślenia, jest dzisiaj rzeczywistością. Coś, co działało kiedyś, dzisiaj jest przeżytkiem. Jak w tym dynamicznym świecie sprawić, aby klienci dokonywali zakupu w Twoim sklepie internetowym? Jakie czynniki są dla nich ważne? Poznaj 3 kroki do skutecznej sprzedaży w Internecie. 

 

1. Bądź na pierwszej stronie Google

 

Dla wielu internautów shopping online kończy się na pierwszej stronie wyników Google. Nie mają czasu ani ochoty iść dalej, a często nawet nie zauważają istnienia kolejnych stron listy wyników. Dlatego pojawienie się w TOP 10 wydaje się być kluczowe w tym, aby potencjalni klienci trafiali właśnie na Twoją stroną WWW.

Za to, aby Twój e-sklep znalazł się właśnie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, odpowiedzialne jest pozycjonowanie. Możesz mieć najlepsze produkty lub usługi w doskonale zoptymalizowanych cenach, jednak nic to nie da, gdy internauci ich nie znajdą lub… je zignorują.

Jeżeli handlujesz plecakami sportowymi, musisz wiedzieć, co wpisują Twoi klienci wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć konkretny typ plecaka, który Ty nazywasz profesjonalnie plecak sportowy z siatką wentylacyjną”. Czy rzeczywiście używają tej frazy? A może wpiszą plecak do biegania oddychający”?

Klienci myślą inaczej niż Ty i często w inny sposób opisują produkty lub usługi. Niezbędna jest więc taka optymalizacja Twojej strony, która będzie zawierała frazy realnie wpisywane przez potencjalnych klientów, a nie te, którymi myślisz, że się posługują. Zadaniem takiej agencji jak nasza jest zbadanie i sprawdzenie tych fraz, a następnie umieszczenie ich w odpowiednich miejscach – w kodach strony, w opisach produktów, we wpisach na blogu, w opisach kategorii itp.

 

2. Pamiętaj o user experience

 

No dobrze, załóżmy, że minęło już parę miesięcy i wypracowaliśmy już dla Ciebie wysokie pozycje w Google. Czas pójść o krok dalej i zadbać o to, aby ta inwestycja zaczęła się zwracać. Tym krokiem jest dbałość o to, żeby Twój e-sklep był przyjazny i intuicyjny dla potencjalnego klienta. Profesjonalnie rzecz ujmując – użyteczny. Żeby internauta bez problemów się po nim poruszał – bez żadnych wątpliwości, co ma zrobić. Żeby doszedł po kłębku do… koszyka. 

Wielu przedsiębiorców popełnia taki błąd, że tworzą ze swojego sklepu internetowego labirynt i dziwią się, że niewielu użytkowników przechodzi przez niego go do końca. W końcu dla nich wszystko jest jasne. Tutaj znowu pojawia się problem. To, co dla właściciela sklepu jest oczywiste, dla potencjalnego klienta absolutnie takim być nie musi. On ma duży wybór, niewiele cierpliwości i jeszcze mniej czasu.

User experience to dosłownie tłumacząc doświadczenia użytkownika (na naszej stronie www). Masz już ma koncepcję na swój e-sklep, wiesz, jakie chcesz produkty lub usługi, a  także wiesz, komu chcesz je sprzedawać? Jest to najlepszy moment na opracowanie podróży klienta po sklepie. 

Oto dwa najważniejsze elementy:

 

  1. łatwy formularz zakupu z możliwością dokonywania zakupów bez rejestracji

Formularz zakupu powinien być krótki i zawierać wyłącznie niezbędne pytania. Nikt z nas nie lubi być proszony o adres domowy, gdy zamawia produkt elektroniczny, a nie fizyczny. Przepis na porażkę sprzedażową w ostatnim momencie zanim się przejdzie do okienka ze swoim bankiem? Zbyt długi i wścibski” formularz.

Bardzo ważnym elementem jest również możliwość dokonania jednorazowego zakupu bez obowiązku dokonywania rejestracji. Obowiązek rejestracji profilu może skutecznie odstraszyć użytkownika od naszej marki i sklepu.

 

     2. wiele zdjęć produktowych i wysoka ich jakość

W sklepie stacjonarnym ludzie widzą towar, mogą dotknąć, wziąć go do ręki, wizualizować na sobie, w swoim domu itp. W przypadku zakupów online sprawa ma się zgoła inaczej. Im więcej dostarczysz wyraźnych zdjęć z różnych perspektyw, tym lepiej.

Zbliżenie na materiał plecaka, aranżacja stolika w różnych pomieszczeniach – to wszystko może pomóc w decyzji o zakupie. Poza tym wyobraź sobie, że użytkownik dostał od Ciebie zbyt mało zdjęć – zachęcasz go w ten sposób do poszukiwania tego samego przedmiotu w innym sklepie internetowym! Zadbaj o różnorodne, wyraźne zdjęcia.

 

3. Zadbaj o możliwość kupowania w Twoim e-sklepie na smartfonach

 

Sklep, który działa na smartfonie to nie jest już dobra praktyka, a konieczność. Coraz mniej osób korzysta z komputerów stacjonarnych oraz laptopów, przenosząc większość swoich działań do telefonu. Również zakupy. Jeżeli masz wersję mobilną sklepu, a nawet stworzyłeś aplikację ze sklepem, ale nie działa w nim prawidłowo np. filtrowanie po cenie/ kolorze/ marce/ wielkości itp., będzie to irytujące dla użytkownika.

Jest mnóstwo momentów, w których Twój sklep może zrazić do siebie klienta i tym samym zmarnować szansę na sprzedaż. Nie chodzi o to, aby stworzyć platformę nieskazitelną – nie ma takich. Ale warto krok po kroku minimalizować ryzyko utraty potencjalnego klienta poprzez stopniowe wprowadzanie mniejszych lub większych usprawnień. Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pomoże w ulepszeniu najważniejszych elementów e-sklepu i sprawieniu, że będzie on zachęcał do zrobienia w nim zakupów.

 

Powrót do listy