29 grudnia 2019

Jakie sklepy będą odnotowywać najwyższą sprzedaż w 2020 r.?

2019 r. dobiega końca, a my wyciągamy wnioski z tego, co wydarzyło się w branży ecommerce dotychczas. To był intensywny rok, obfitujący w zmiany, które będą rzutowały na skuteczność działań marketingowych w kolejnej dekadzie. Poniżej zamieszczamy trzy najważniejsze taktyki sklepów internetowych, które według nas będą zdobywały najwięcej klientów w nadchodzącym roku.

1. Sklep, który stawia na pozytywne doświadczenie użytkownika

Użytkownicy chętniej wracają na strony, które szybko się ładują, są intuicyjne, zawierają bogate opisy produktowe oraz dużo wysokiej jakości zdjęć. Internauta zostawi pieniądze w sklepie (najpewniej odwiedzi go przez swój smarfon), który zrobi na nim powyższe wrażenie oraz będzie oferował mu najtańszy i najwygodniejszy sposób dostarczenia przesyłki. Dla niektórych będzie to nadal kurier, jednak jeśli ceny usług dostawczych wzrosną, paczkomaty będą rosły w siłę. 

Intuicyjny proces płatności i wieloraki wybór dostarczenia paczki pójdzie w parze ze znacznym spadkiem porzuconych koszyków i wzrostem finalizacji zakupów. Warto więc będzie się też skupić się na kwestiach technicznych – związanych np. z serwerami. Inwestycja w user experience będzie bardzo opłacalnym ruchem. 

2. Sklep, który szanuje świadomość i wiedzę klienta

Badania związane ze skutecznością Black Friday pokazują, że coraz mniej ludzi kupuje pod wpływem impulsu, nie sprawdzając cen i opinii dotyczących towarów. W 2020 roku nie sprawdzą się więc pozorne obniżki. Osoba, która zdecyduje się na zakup będzie bardziej wyedukowana, świadoma i prawdopodobnie będzie wiedziała więcej na temat tego, co chce kupić niż sam sprzedawca.

Oznacza to, że firmy, które będą stawiały na transparentność, relacje i dobrą obsługę, będą mogły liczyć zarówno na powracających jak i nowych klientów. Większą rolę niż cena będzie odgrywało zaufanie, wiarygodność i spokój związany z zakupami. Użytkownik pewny tego, że zostanie dobrze obsłużony w przypadku trudności czy zwrotu wykaże się lojalnością w kolejnych zakupach.


3. Sklep korzystający z contentu graficznego i video

Nasz mózg procesuje materiał wizualny 60 tysięcy razy szybciej niż tekst. 

85% ludzi chętniej kupuje produkt po tym, gdy obejrzy o nim video.

Posty z grafikami zdobywają 180% więcej zaangażowania niż te z czystym tekstem.

65% ludzi to wzrokowcy.

(źródło: https://venngage.com/blog/marketing-psychology/)

Te dane potwierdzają rosnącą siłę video, grafik, animacji itp. których umieszczenie na stronach produktowych będzie się cieszyć dużym przełożeniem na sprzedaż.

19% wyszukiwań Google stanowią obrazy, a 62% Milenialsów twierdzi, że woli wyszukać obrazy niż jakąkolwiek inną treść. Google, Pinterest i kilka innych firm zainwestują w 2020 r. więcej w technologię wyszukiwarki graficznej. 

Powyższe zachowania klientów wpłyną na to, jak będzie wyglądała sprzedaż w 2020 roku. Mamy nadzieję, że pomogą Państwu w dostosowaniu sklepów internetowych pod te trendy. My oczywiście kolejny rok będziemy służyli wsparciem w zakresie optymalizacji stron internetowych oraz user experience. Zadbamy nie tylko o większy ruch na stronie, ale także o to, aby odwiedzający stał się klientem. 

Powrót do listy