9 września 2019

Żadna reklama nie działa? Czas na remarketing!

Wielu przedsiębiorców, którzy się do nas zgłaszają w celu zawarcia współpracy w zakresie pozycjonowania, skarży się na to, że zainwestowali wcześniej bardzo dużo pieniędzy w różne reklamy w Internecie, jednak ich efekt był znikomy. Po przeanalizowaniu kilku takich przypadków udało nam się wyodrębnić najczęstsze przyczyny tego problemu. Są nimi zbyt szeroka lub źle sprecyzowana grupa docelowa oraz nieprawidłowo dobrane słowa kluczowe, na których bazowały ich kampanie.

Wbrew pozorom odpowiedź na pytanie “kto jest Twoim klientem” nie powinna być “ten, kto u Ciebie kupuje”. Firmy, które mają precyzyjnie określoną personę zakupową, czyli portret typowego klienta, bardzo ułatwiają pracę takim agencjom, jak nasza. Postać tę można stworzyć na bazie analizy wyników w dobrze skonfigurowanym, darmowym narzędziu Google Analytics, o którym pisaliśmy w poprzednim tygodniu: https://www.niezwiazani.pl/blog/bez-kategorii/sposob-zwiekszyc-sprzedaz-stronie-www.

Na szczęście znamy remedium na bolączki nieefektywnych reklam. Działa ono nawet w firmach, które nie mają stworzonej persony zakupowej i dziś chcemy się z Tobą nim podzielić. To remedium kryje się pod tajemniczym określeniem: remarketing.

Remarketing to rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu reklamowego Google Ads, którego skuteczność może być naprawdę imponująca. Odbiorcami Twoich reklam w ramach remarketingu są bowiem:

  • osoby, które odwiedziły Twoją stronę WWW,
  • osoby, które dodały na nim swój produkt do koszyka, ale nie dokończyły transakcji,
  • osoby, które skorzystały z Twojej aplikacji mobilnej,
  • osoby, które obejrzały Twój film na YouTube.

Innymi słowy, mowa tu o osobach, które nie widzą Twojej oferty lub treści po raz pierwszy. Remarketing wyklucza więc ryzyko celowania z reklamą do odbiorców, którzy kompletnie nie są zainteresowani produktami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Nie ma przysłowiowego strzelania kulą w płot.

Z kampaniami remarketingowymi trafiamy do e-konsumentów, którzy zainteresowali się Twoim sklepem lub poświęcili Ci trochę uwagi na Twoim kanale na YouTube. W praktyce wygląda to tak, że Twoje reklamy wyświetlają się na innych stronach internetowych lub mediach społecznościowych, na które wchodzi osoba wcześniej odwiedzająca Twoją stronę WWW. Jeżeli jest ona np. aktywnym użytkownikiem Facebooka, wystarczy, że zainstalujesz na swojej platformie piksel Facebooka, a następnie przygotujesz kampanie o niego oparte.

 

3 najważniejsze zalety korzystania z remarketingu

 

Porzucone koszyki

 

“Chciałem kupić, ale zadzwonił telefon, a po nim wypadło mi to z głowy” – ile razy zdarza Ci się, że jesteś na stronie sklepu, masz już nawet dodany produkt do koszyka, ale w ostatniej chwili coś odwraca Twoją uwagę i nie dopinasz transakcji? Notujemy mnóstwo takich przypadków wśród naszych klientów i jesteśmy przekonani, że w ten sam sposób reagują i odbiorcy Twoich dóbr. Remarketing umożliwia dotarcie do tych konkretnie internautów i przypomnienie im o produkcie, który prawie kupili.

 

Cross-selling, czyli dosprzedaż

 

Dzięki remarketingowi możesz dotrzeć do nietypowej grupy np. do osób, które coś już kupiły. Możesz zaoferować im zniżkę na kolejny produkt. Nie musisz po raz drugi walczyć o zaufanie, ponieważ zostało ono już raz okazane, a to bardzo duże wyróżnienie dla Twojej marki.

 

Ogromna kontrola i wybór miejsc, w których możesz wyświetlać reklamy

 

Sieć reklamowa Google ciągle się rozrasta i umożliwia użytkownikom coraz lepsze funkcje, dzięki którym można coraz bardziej precyzyjnie trafiać do wybranej grupy docelowej. Na ten moment możesz wyświetlać swoje kreacje w ponad 2 mln witryn i aplikacji mobilnych i treści video.

 

Podsumowanie

 

Przypominanie się internautom, którzy odwiedzili Twoją stronę, może się okazać dla Twojej firmy strzałem w dziesiątkę. Wiele zależy od tego, w jaki sposób masz skonfigurowane narzędzie Google Analytics. Pokaże Ci ono, z jakich innych stron trafiają do Ciebie internauci. Nakreśli kim są. W ramach remarketingu, umieścisz reklamy produktów, które Twój były odwiedzający już zna, na stronach, które są mu bliskie. Dokonanie zakupu powinno więc przyjść naturalnie.

Powrót do listy