20 listopada 2019

Pierwsza strona firmowa – 5 rzeczy, które warto wiedzieć

Zlecasz pierwszą stronę firmową i nie wiesz, co jest ważne i na co zwrócić uwagę? Wiesz tylko, że chcesz mieć miejsce w Internecie, do którego będą mogli trafiać potencjalni klienci? Przeczytaj ten wpis, aby nie okazało się, że Twoja pierwsza strona WWW będzie bardzo przyjazna i doskonale przekazywać zawarte na niej komunikaty… tylko jednej osobie – Tobie. Zdradzamy 5 najważniejszych aspektów nowej strony WWW. Co warto wiedzieć, aby od początku była dobra?

1. Postaw na WordPress.

Pierwsza strona WWW nie musi od razu posiadać wszystkiego, co widzisz na tych, które Ci się podobają. Cenisz sobie rozbudowane blogi, a sam nie masz pomysłu nawet na 3 pierwsze wpisy? Nie przejmuj się. Bloga będzie można dołożyć później.

Jeżeli strona WWW zostanie wykonana na systemie WordPress, będzie ją wtedy można aktualizować, rozbudowywać, modyfikować, poprawiać, dodawać i usuwać wtyczki, optymalizować itp. System WordPress jest bardzo plastyczny i na bieżąco udoskonalany przez setki programistów.

Inne systemy mogą nie być tak elastyczne, a liczba web developerów, którzy umieją sobie z nimi poradzić i na nich pracować jest znacznie mniejsza.

Strona WWW powinna więc być stworzona na systemie WordPress.

2. Tworzysz miejsce w Internecie dla klientów czy dla siebie?

Strona WWW ma spełniać wymagania i odpowiadać na pytania klientów, nie właściciela. W końcu sam od siebie nie będziesz zamawiał produktów lub usług, prawda? 🙂 Twoja „klątwa wiedzy” może spowodować, że przygotowane przez Ciebie treści będą nasycone branżowym, niezrozumiałym językiem.

Zadbaj o to, aby teksty zawarte na stronie WWW były inspiracją i rozwiązywały problemy osoby, której wiedza na temat tego, co oferujesz, jest na poziomie 1/10. To bezpieczne założenie umożliwi Ci dbałość o odpowiednio skonstruowane komunikaty zarówno na stronie głównej, podstronach, jak i stronach z produktami i ofertami. Być może warto zlecić napisanie tego profesjonalnemu copywriterowi?

3. Najbardziej oczekiwana akcja

Jaka jest najbardziej oczekiwana akcja, którą chciałbyś, aby wykonał internauta? Wypełnienie formularza kontaktowego? Rozmowa na czacie? Wykonanie telefonu? Kupno produktu przez sklep? Ma to być najbardziej korzystna biznesowo akcja. Wyznacz maksymalnie kilka takich posunięć. Niech będą wskazówkami dla osoby lub firmy, która będzie realizowała projekt.

Najbardziej oczekiwana akcja będzie również fundamentem przy kampaniach marketingowych. Być może w przyszłości zdecydujesz się na kampanię Google Ads lub promocję firmy na mediach społecznościowych. Dobrze wiedzieć, jaka jest najbardziej oczekiwana akcja, jaką chcesz, aby odbiorca reklamy wykonał.

4. Responsywność i szybkość ładowania

Coraz więcej osób przenosi “całe swoje życie”, w tym również zakupy, z komputera do telefonu. Jest to ważna tendencja, która powoduje, że Twoja strona WWW powinna być responsywna (powinna prawidłowo wyświetlać się na urządzeniach mobilnych.) Wraz z tym aspektem w parze powinna iść prędkość, z jaką strona WWW się ładuje. Niecierpliwych internautów jest znacznie więcej niż tych, którym dodatkowe parę sekund nie robi specjalnej różnicy. Na to, jak szybko Twoja strona WWW się ładuje surowo patrzy również Google.

5. Przygotowanie pod SEO

Tutaj oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie wspomnieli o tym, aby od samego początku przygotowywać stronę WWW pod jej ewentualne pozycjonowanie. Do tego przyda się instalacja darmowych narzędzi Google Analytics oraz Google Search Console. Zadbaj o to, aby badały Twoją stronę WWW (w tym ruch, kim są odwiedzający itp.) od samego początku.

Jeżeli jesteś w stanie, możesz również sprawdzić:

  • Przeklikaj cały serwis (zarówno na komputerze, jak i na telefonie) – czy można wykonać każdą czynność – wypełnić formularz, kupić produkt, zamówić usługę, przejść z jednej zakładki do innej, zapisać się na newsletter, kliknąć w link we wpisie, który prowadzi do prawidłowej podstrony. Upewnij się, że w żadnym z tych wypadków nie występuje błąd 404 (brak strony).
  • Atrybut ALT przy grafikach – wszystkie grafiki powinny mieć uzupełniony alternatywny opis. Będzie on się wyświetlał użytkownikowi tylko wtedy, gdy nie będzie się ładowała grafika, natomiast dla Google opisy te stanowią ważne informacje dotyczące tego, co zawiera platforma.
  • Dodatkowo, gdy wrzucasz grafiki lub zdjęcia pobrane z internetu z darmowych banków zdjęć, koniecznie zmieniaj ich nazwy. Jeżeli przykładowo Twoja firma udziela usług headhunterskich w Poznaniu, w tytule wszystkich grafik możesz napisać headhunter-poznan-01.jpg (oczywiście zmieniając liczbę na kolejną na końcu nazwy pliku.)
  • Nagłówki

Należy pamiętać, że teksty na stronach internetowych rządzą się innymi prawami niż te w plikach tekstowych czy prezentacjach w pdf. Tam nie ma najmniejszej szkodliwości występowania nagłówka H1 wielokrotnie. Na stronie WWW natomiast na jednej podstronie powinien występować tylko jeden nagłówek H1. Wszystkie tytuły i podtytuły, które zawierają słowa kluczowe, powinny być oznaczone poprzez nagłówki od H1 do H6.

Mamy nadzieję, że te parę podstawowych porad pozwolą Ci na zadbanie o to, aby Twoja pierwsza strona była zrobiona od początku dobrze. Jeżeli chcesz, możemy wykonać jej analizę, aby wskazać, w jaki sposób można podnieść jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Powrót do listy