27 lutego 2018

Rodzaje reklam Google AdWords

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z reklamami AdWords? Zastanawiasz się, czy jest to format reklamowy dla Ciebie? Zanim zdecydujesz się na konkretny rodzaj reklamy Google AdWords, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie: czym  się zajmujesz, co oferujesz klientom, co możesz im pokazać i na czym Ci zależy.

 

Wybór konkretnego rodzaju reklamy, powinien być oparty na Twoich celach reklamowych. Dla przykładu, jeżeli prowadzisz sklep internetowy, możesz postawić na reklamę graficzną, która pomoże Ci wyeksponować produkt i pokazać go klientowi. Jeżeli skupiasz się na usługach, postaw na reklamę tekstową, a jeżeli chcesz aby klienci powrócili na Twoją stronę, np. w celu dokonania zakupu, skuteczny może okazać się remarketing.

 

Czym jest Google AdWords?

Google AdWords jest systemem reklamowym umożliwiającym reklamowanie konkretnej strony nad wynikami organicznymi wyszukiwania – oznacza to, że wyniki inne niż organiczne, będą wynikami płatnymi, za które reklamodawcy zapłacili. Decydując się na konkretny rodzaj reklamy AdWords powinieneś dobrze się zastanowić, która z nich przyniesie Ci najwięcej zysków i będzie najodpowiedniejsza dla Twojego biznesu. Jako reklamodawca możesz wybrać różne typy reklam, o których teraz powiemy kilka słów.

 

Reklama tekstowa

Jest to z pewnością najpopularniejszy format reklam Google AdWords. To reklama, która opiera się na promowanym tekście, który stworzysz oraz prowadzącym do Twojej strony linku. Aby reklama ta ukazała się użytkownikowi wystarczy, że wpisze on w wyszukiwarkę dane hasło – jeżeli jest ono zbieżne z Twoją ofertą, link sponsorowany Twojej reklamy pojawi się nad wynikami wyszukiwania.

 

Reklama graficzna

Reklama graficzna to przyciąganie uwagi Twojego odbiorcy zachęcającą grafiką. Można ją wyświetlić na stronach o konkretnej tematyce (zbliżonej do Twojej działalności), pokazać odbiorcom o określonych zainteresowaniach, miejscu zamieszkani i wieku. Możliwości jest naprawdę wiele, a forma graficzna sprawia, że rzadko kiedy reklama tego typu pozostaje zupełnie niezauważona przez użytkowników.

 

Google shopping – czyli reklama zakupowa

To doskonały format reklamowy dla przedsiębiorców prowadzących sklep online. Polega na graficznym wyświetleniu zdjęcia produktu, jego ceny oraz nazwy sklepu, w którym jest dostępny. To reklama, która trafia faktyczne tylko do osób, zainteresowanych danym produktem, a co za tym idzie do Twoich potencjalnych klientów. Po kliknięciu w produkt, użytkownik jest przenoszony bezpośrednio na stronę sklepu.

 

Remarketing

Remarketing to podążanie za użytkownikiem. Możesz skorzystać właśnie z tej opcji reklamy, jeżeli chcesz przekonać do swoich usług osoby, które już ją odwiedziły, ale z jakiegoś powodu nie zostały na niej dłużej lub porzuciły koszyk zakupowy. Zapewne wiesz, jak wygląda w praktyce taka forma reklamy, która „ściga” Cię również na innych stronach i jest powiązana z tą, która niedawno odwiedziłeś. W ten sposób przypomina o ofercie i zachęca do powrotu na stronę. Ten format reklamy sprawdza się zwłaszcza przy usługach droższych, które wymagają dłuższego zastanowienia przed ich zakupem.

 

Reklama wideo

Zaletą reklamy wideo jest dotarcie do wielu różnych użytkowników. Reklamę tego typu możesz zamieścić na YouTube, dlatego jest to jedna z popularniejszych form  promocji. Wideo wyświetla się na początku, w środku lub na końcu filmu, zupełnie jak reklamy telewizyjne.

 

Reklama Gmail i w aplikacjach mobilnych

To dwa nowe formaty w AdWords. Reklama Gmail polega po prostu na reklamie na skrzynkach mailowych Gmail i działa podobnie jak mailing – możesz dowolnie skonfigurować taką reklamę – jej treść oraz grafikę. Druga nowość to reklamy wyświetlane w aplikacjach mobilnych. Co jednak ważne, taki format reklamy nie sprawdzi się w każdym przypadku, będą jednak dobre np. przy reklamowaniu gier oraz aplikacji na telefon.
Który format reklamy będzie najskuteczniejszy? Wszystko zależy od celu i charakteru Twojego biznesu. Precyzyjnie ustalona strategia i dokładne rozpoznanie potencjału marketingowego pomogą w dobrym rozpoczęciu przygody z AdWords, którą na samym początku najlepiej powierzyć specjalistom.

 

Powrót do listy