20 czerwca 2018

Popularność kampanii produktowej Google AdWords

Reklamy produktowe Google AdWords cieszą się coraz większą popularnością. Zapewne każdy z nas  taką reklamę widział i pewnie nie raz na nią kliknął, poszukując np. butów narciarskich, czy też ogrodowego kompletu. 

Przedsiębiorcy decydują się na reklamę produktową nie tylko ze względu na wygodę internauty, który praktycznie od razu widzi cenę, jak i zdjęcie danego produktu oraz może łatwo przejść na stronę docelową by go zakupić, ale również dlatego, iż taka reklama uzyskuje o wiele wyższe współczynniki klikalności (CTR) niż w przypadku reklam tekstowych wyświetlanych w tym samym miejscu. Co ciekawe, w niektórych przypadkach współczynniki klikalności mogą wzrosnąć nawet dwu- lub trzykrotnie w porównaniu do tradycyjnej, tekstowej reklamy AdWords.

 

Co daje Ci kampania produktowa?

Przede wszystkim, zdjęcie konkretnego produktu wraz z ceną podziała na Twoich klientów o wiele lepiej niż tekst. Klient, który jest już zdecydowany na zakup widząc daną ofertę znacznie częściej podejmie działanie już na etapie pobytu w obrębie wyszukiwarki i przejdzie na konkretną stronę w celu dokonania transakcji. Twoim kupującym pomoże to więc w podjęciu bardziej świadomej decyzji dotyczącej zakupu. Ponadto, Twój klient od razu może zweryfikować, czy odpowiada mu cena produktu i jego strona wizualna.

 

Klucz do sukcesu to także odpowiednia konfiguracja

Aby kampania produktowa była skuteczna, musi zostać odpowiednio skonfigurowana. Mowa tu przede wszystkim o wysokiej jakości pliku danych – prezentacja oferty będzie tu ogromnie ważnym elementem wpływającym na powodzenie całej transakcji zakupowej. Produkty muszą wyglądać atrakcyjnie a plik danych powinien zawierać jasne i przejrzyste tytuły oraz opisy, oparte o słowa kluczowe. Kampania produktowa skutecznie będzie wspierać Twój e-biznes, jeśli odpowiednio ją skonfigurujesz.

 

Jak wygląda kampania produktowa?

Reklamowane produkty widoczne są najczęściej z prawej strony lub na górze wyników wyszukiwania. Internauta zobaczy zdjęcie produktu, jego cenę oraz adres internetowy sklepu, w którym może go kupić. Aby ją uruchomić, należy zintegrować sklep internetowy z usługą Google Merchant Center oraz Google AdWords. Nie powinieneś mieć z tym problemu, ponieważ zdecydowana większość obecnych platform e-commerce i  dedykowanych sklepów internetowych umożliwia łatwą integrację sklepu z systemem AdWords.

 

Dlaczego jeszcze powinieneś zainteresować się kampania produktową?

Kampania produktowa pozwoli Ci na osiągnięcie wysokiego współczynnika konwersji przy niższych kosztach pozyskania klienta w porównaniu z innymi formatami reklamowymi. Jest skuteczna i bardzo atrakcyjna dla Twoich klientów.  Co ważne, stawkę ustalasz dla produktu a nie dla słowa kluczowego. Możesz też wyświetlać kilka reklam z jednego sklepu obok siebie, jednocześnie postawić na reklamę produktową i tekstową, zwiększając tym samym szansę na kliknięcie przez internautę właśnie w dany produkt a także uzupełnić kampanię produktową opcją remarketingu dynamicznego, czyli wyświetlaniem produktów tym osobom, które wcześniej były już na danej stronie.

Powrót do listy