29 marca 2018

Najdroższe słowa kluczowe w Google AdWords. Czy warto w nie inwestować?

W jednym z ostatnich wpisów wspominaliśmy już, że system reklamowy AdWords działa na zasadzie licytacji. „Wygrywa” ta reklama i ten reklamodawca, który jest w stanie zapłacić za pojawienie się na dane słowo kluczowe w wyszukiwarce więcej. Jakie słowa kluczowe są najdroższe? W których kategoriach za kliknięcie trzeba zapłacić zdecydowanie najwięcej?

 

Ubezpieczenia i finanse

Firma WordStream opracowała zestawienie 20 najdroższych, anglojęzycznych słów kluczowych w systemie reklamowym Google. Okazuje się, że reklamodawcy są w stanie zapłacić niebagatelne kwoty za słowa kluczowe z kategorii:
1. ubezpieczeń
2. pożyczek
3. kredytów hipotecznych
4. usług prawniczych
Co ciekawe, w kategorii „insurance”, należy zapłacić niemal 55 dolarów za CPC, np. na frazę: „auto insurance price quotes”. Ubezpieczenia odpowiadają za aż 24% przychodu z całego systemu AdWords! Za CPC z obszaru „loans” są to 43 dolary, „mortgage” wymaga wpłaty 48 dolarów, „attorney” – 47 dolarów a „credit” 36 dolarów.

 

Czy opłaca się płacić za najdroższe frazy?

Jeżeli działasz w branży ubezpieczeń lub finansów – nie będziesz miał zbyt dużego wyboru i Twoje słowa kluczowe będą oparte na zakresie usług, jakie oferujesz – to logiczne. Oczywiście, wszystko zależy m.in. również od tego, czy działasz na rynku lokalnym, czy ogólnokrajowym. Jednak pamiętaj, że na faktycznie płaconą stawkę CPC za daną frazę, ma wpływ także jakość i efekty dotychczas prowadzonych kampanii, w tym i tekst reklamy, który zachęca użytkownika do kliknięcia oraz  przyciągająca wzrok grafika.

Konkurencja w AdWords wciąż rośnie. Naturalnym jest więc, że im większa konkurencja tym większa liczba chętnych i analogicznie wyższe stawki za kliknięcie. Wykorzystując słowa kluczowe z branży ubezpieczeń czy finansów musisz liczyć się z tym, że Twoje koszty reklamowe nie będą najniższe. Kluczem jest tu jednak odpowiednie rozeznanie rynku i wybór tych fraz, które będą dla Ciebie najkorzystniejsze. AdWords wspomaga pozycjonowanie i może przynieść Ci równie dużo zysku – warto w nie zainwestować chociażby po to, aby zobaczyć, jak efektywna może być kampania prowadzona przez specjalistów, potrafiących skonfigurować ją w najkorzystniejszy dla Ciebie sposób.

 

Precyzja, precyzja, precyzja

Google AdWords to nie tylko ustalenie budżetu, stawki za kliknięcie i odpowiedniej frazy kluczowej. To ciągła praca, analizowanie i… precyzja. Jest ona szczególnie istotna w przypadku, gdy chcesz konkurować z największymi graczami na rynku i jesteś w stanie zapłacić za kampanię więcej. Nie chcesz przecież generować niepotrzebnych kosztów, które sprawią, że reklama przestanie być  dla Ciebie opłacalna.

Skuteczna reklama wymaga jednak analizy i poświęconego na nią czasu. Poziom przeprowadzonej analityki ma bezpośrednie przełożenie na te kwoty, które zapłacisz agencji za obsługę kampanii. Nie powiemy Ci, że nie masz inwestować w drogie, popularne frazy, za które wiele osób jest w stanie naprawdę wiele zapłacić. Podpowiemy Ci jednak, że jeżeli chcesz konkurować z najlepszymi, nie podejmuj tych działań na własną rękę. Zainwestuj w wiedzę i doświadczenie specjalistów, którzy wiedzą, jak poprowadzić Twoją reklamę w AdWords, aby była efektywna i… efektowna!

Powrót do listy