8 maja 2018

Czym jest i jak działa Planer Słów Kluczowych AdWords?

Planer Słów Kluczowych AdWords to narzędzie udostępniane przez Google użytkownikom reklam AdWords. Nie tylko pomaga wyszukać słowa kluczowe, które najlepiej będą pasowały do reklamy naszych usług i produktów, ale też pozwala zweryfikować najważniejsze elementy, jakie wiążą się z wyborem danych fraz, takie jak m.in. częstotliwość ich wyszukiwania. Do Planera możemy przejść logując się na konto AdWords i wybierając opcję Planera Słów Kluczowych.

 

W Planerze przeanalizujesz frazy, na jakie chcesz się reklamować i ich popularność

 Nie masz doświadczenia w reklamach AdWords i nie wiesz, jakie słowa będą najprecyzyjniej określały Twoją usługę i za które nie będzie trzeba jednocześnie wiele zapłacić? Dowiesz się tego właśnie z Planera. Wystarczy wpisać w odpowiednim oknie wyszukiwania propozycje frazy, słowo lub kilka słów, które w pewien sposób opisują nasze usługi i są z nimi związane. Dla przykładu mogą to być „torebki damskie”. Zatwierdzając wyszukiwanie otrzymamy wyniki pokazujące, jak często fraza ta była wpisywana w Google w ostatnim roku. Możemy też zawęzić wyniki wyszukiwania do określonego czasu, na przykład dwóch miesięcy.

Dzięki temu zobaczysz, jak popularna jest dana fraza i analogicznie, jak bardzo konkurencyjna. Z wyników dowiesz się również m.in., jaka była średnia, miesięczna liczba wyszukiwań frazy „torebki damskie”, ale i innych, pokrewnych fraz, które również mogą pasować do Twojej działalności, jak np. „torebki skórzane”, „modne torebki”, „małe torebki”, „torebki worki”. Zobaczysz również, czy konkurencja na daną frazę jest duża, a także w jakim przedziale od – do, dolna i górna granica – mieściły się stawki za kliknięcia. Planer wskaże też sugerowaną kwotę, jaką należy wydać, aby wyświetlać się na daną frazę jak najwyżej w reklamach AdWords.

 

Buduj swój plan, analizuj i wybieraj najkorzystniejsze oferty

Gdy już znajdziemy frazy, które nas interesują, możemy je zapisać i dodać do swojego planu. Druga opcja, jaką znajdziemy w Planerze AdWords to przegląd planu. Na samym początku będzie on pusty, jednak jeśli dodamy propozycje słów kluczowych (które np. przed chwilą wyszukiwaliśmy) lub prześlemy je do planu, pojawią się właśnie w tym miejscu.

Co możemy z nimi dalej zrobić? Na przykład zostawić te, które nas interesują, usunąć inne, które nam nie odpowiadają, porównać poszczególne słowa kluczowe i wyselekcjonować te, które są dla nas najważniejsze, a także udostępnić je innym osobom, które również mają wgląd do tego samego konta reklamowego AdWords.

Jak widać, głównym celem Planera jest pomoc osobie, która jeszcze nie jest zdecydowana co do  wyboru poszczególnych słów kluczowych. Planer z uwzględnieniem kilku, podstawowych określeń podpowie, jakie frazy najlepiej pasują do działalności naszej firmy a my możemy wybrać te, które są dla nas najodpowiedniejsze, sprawdzić sugerowane stawki za kliknięcie oraz częstotliwość ich  wyszukiwania w danym czasie. Z narzędzia tego mogą korzystać zarówno osoby doświadczone, jak i dopiero rozpoczynające swoją przygodę z AdWords. Należy jednak pamiętać, że mimo iż Planer wyświetla dobre propozycje na prognozę ruchu to skuteczność kampanii jest zależna od wielu czynników, m.in. stawki, budżetu a także zachowań klientów w danej branży.

 

Powrót do listy